معرفی سریال بوجک هورسمن- Bojack Horseman

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

  • نام سریال: بوجک نایت – بوجک نایت
  • خالق: رالف باب واکسبرگ
  • سال انتشار: 2014 تا 2020
  • تعداد قسمت ها: 77
  • نوع: کمدی، انیمیشن و درام
  • میانگین امتیاز BoJack Horseman V وب سایت IMDb: 8.8

با بازیگری: ویل آرنت، امی سداریس و آلیسون بری

خلاصه

Bojack Horseman (با صداپیشگی ویل آرنت) داستان اسبی است که در کمدی کمدی محبوب دهه 1990 Horsin' Around بازی کرد، اما اکنون ستاره ای تقریبا فراموش شده است و در آرزوی بازگشت به شکوه سابق خود در هالیوود است… این سریال یک طنز است. وقایع هالیوود و حقایق زشت و خشن آن را نشان می دهد. واقعیت هایی مانند اهمیت کم ارزش هنری آثار و در عوض نقش اصلی سرمایه و ارتباطات در موفقیت بازیگر و فیلم.

این کارتون کارتون رنگارنگ و شادی به نظر می رسد اما در واقع طنز هوشمندانه سریال به موضوعات عمیق تری مانند افسردگی و اعتیاد می پردازد و بر خلاف اکثر سریال های هالیوودی از این مشکلات روحی اسطوره نمی سازد و آن را زیبا نمی کند. ، بلکه سعی می کند با صداقت تمام مبارزات و آسیب های فرد مبتلا به این مشکلات را نشان دهد.

دایان آقای کره بادام زمینی بوجک سوارکار

در Bojack می بینیم که شرایط یک فرد (مثل پول و شهرت) ممکن است به طور موقت به او کمک کند، اما آنها خوشبختی او را تضمین نمی کنند. همه شخصیت های داستان به طور دائم یا موقت با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال راهی برای شاد بودن یا داشتن معنایی در زندگی هستند و هر کدام به روش خود با این مشکل برخورد می کنند: پرنسس کارولین (با صدای امی سداریس) با غرق شدن، گذاشتن خود در امور کاری و حتی… گاهی اوقات با کمک به دیگران اغلب سعی می کند از مواجهه با مشکلات و افکار شخصی خود دوری کند و شاید حتی تلاش او برای تشکیل خانواده و بچه دار شدن در این مسیر جریان دارد.

تاد چاوز (با صداپیشگی آرون پل، که شباهت های زیادی با جسی پینکمن، بازیگر نقش آرون پل در سریال Breaking Bad دارد) یک شخصیت بیست و چند ساله و یکی از بامزه ترین شخصیت های سریال است. این جوان بی خیال، مانند بسیاری از همسن و سال های خود (شاید شما هستید که این مقاله را می خوانید)، هنوز جایگاه خود را در دنیا و هدف خود در زندگی پیدا نکرده است و اغلب فقط شغلی برای زندگی پیدا می کند. کم کم حواسش را از مسائل مهم پرت می کند، چون وقتی بیکار است به معنا و هدف دنیا می اندیشد و به عبارتی دچار یأس فلسفی می شود. در این انیمه پرداختن به فعالیت های روزمره راهی برای فراموشی بی معنی بودن زندگی است.

داستان پنجم Bojack Knight، Diane و آقای Peanut Butter

آخرین کلمه

خود بوجاک دائماً به دنبال چیزی است که او را خوشحال کند، اما می داند که اگر تمام رویاهایش محقق شود، خوشحال نخواهد شد و برای فرار از واقعیت به اعتیاد متوسل می شود. BoJack یکی از آن تبهکاران کلیشه ای فیلم یا کارتونی است، اما یک تفاوت مهم وجود دارد: او باید با عواقب اعمال خود روبرو شود. از ابتدای سریال می بینیم که سعی می کند از مسئولیت دوری کند مثلاً در فصل اول به دایان می گوید: آیا من مسئول خوشحالی ام هستم؟ من حتی نمی توانم مسئول صبحانه باشم!

اما در نهایت او به جایی می رسد که دیگر راهی برای فرار پیدا نمی کند. رویکرد سریال این است که انسان ها (و اسب های انسان نما!) را زنده کند [تا حدی] آنها آزادند و اگرچه با اراده آزاد خود به دنیا نمی آیند، اما مسئول انتخاب ها و اقداماتی هستند که انجام می دهند و فقط توسط آنها سنجیده یا حتی تعیین می شوند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *