جنگ‌های رو در روی هوایی در آینده چگونه خواهند بود؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بی بی سی: من سوار بر طوفان بر فراز دریای ایرلند هستم و مشکل بزرگی دارم.

یک جنگنده دشمن از نزدیک هواپیمای من را تعقیب می کند و هر چه جوی استیک را به جلو و گاز را فشار می دهم، دشمن همچنان در نزدیکی دم هواپیما دنبالم می کند.

این تهدید خطرناک در واقع یک مثلث سیاه است که روی صفحه کامپیوتر رو به روی من چاپ شده است. تصویر کابین خلبان از یک تایفون نیز در این صفحه قابل مشاهده است. من یکی از یک سری از سه نبرد هوایی را روی یک شبیه ساز انجام می دهم. متاسفانه نتایج من تا الان خوب نبوده است.

این تصویر کوچک آزاردهنده تحت هیچ شرایطی از صفحه رادار شما خارج نخواهد شد. من در نهایت 3-0 به مثلث سیاه باختم.

دشمن فرضی من در این جنگ هوایی یک برنامه هوش مصنوعی است که توسط مهندسان هوانوردی ترکیه به نمایندگی از بریتیش ایرویز، یکی از غول های سیستم های دفاعی طراحی شده است.

آنها در حال کار بر روی ساخت یک کمک خلبان با هوش مصنوعی هستند که می تواند به نجات خلبانان واقعی در نبرد هوایی کمک کند و در نهایت در سیستم های شبیه سازی جنگی پیچیده استفاده شود.

عمرو سالدیران یک مهندس است که در دانشگاه کرانفیلد در انگلستان تحصیل می کند. این دانشگاه سالهاست که ارتباط تنگاتنگی با امور هوانوردی و فضایی دارد.

آقای سالدران توضیح می‌دهد که چگونه کمک خلبان هوش مصنوعی تکنیک‌های رزمی را از طریق فرآیند آزمون و خطا یاد گرفت. او می‌گوید: «ما یادگیری این هوش مصنوعی را با داده‌های بیشتر و بیشتر به سیستم شبیه‌سازی جنگ افزایش دادیم.

یکی از اهداف آن کمک به خلبانان جنگنده در شرایطی است که اطلاعات زیادی دریافت می کنند. همکار آقای سالدران، مولوت اوزون، به من اطمینان می‌دهد که هوش مصنوعی قبل از اینکه بتواند از انسان‌ها بهتر باشد، به آموزش و یادگیری نیاز دارد: «هوش مصنوعی میلیون‌ها بار اشتباه کرده است.»

اما، آقای اوزون می‌گوید، وقتی هوش مصنوعی در نهایت آموزش و آموخته شود، می‌تواند توصیه‌های ارزشمندی را ارائه دهد.

هوش مصنوعی خلبان را از موقعیت هایی که می تواند باعث برخورد و سقوط هواپیمای او شود، هشدار می دهد و می تواند در چند میلی ثانیه تصمیم بگیرد. اما این گروه از طراحان ادعای جایگزینی خلبان را ندارند.

آقای اوزون می گوید: «در پایان، همه اینها فقط کدی است که می توانید حتی روی تلفن همراه خود اجرا کنید. – نرم افزار آنها را روی یک لپ تاپ معمولی اجرا کردیم.

نیروی هوایی ایالات متحده همچنین سیستم هوش مصنوعی رزمی هوایی خود را طراحی کرده است که بسیار پیشرفته تر از آنچه ما آزمایش کردیم. این هوش مصنوعی در سال 2023 رونمایی خواهد شد.این سیستم با پرواز هواپیمای F-16 در مانورهای رزمی به نمایش گذاشته شده است.

این پرواز نتیجه سال‌ها کار برای ساختن یک سیستم هوش مصنوعی بود که می‌توانست خلبان زنده را شکست دهد.

در سال 2020، هشت شرکت سازنده سیستم های هوش مصنوعی در یک مسابقه سه روزه به نام Alpha Experimental Air Combat با یکدیگر رقابت کردند. یکی از کارهایی که در این مسابقه باید انجام می شد، شبیه سازی وضعیت جنگ هوایی بین هوش مصنوعی رقیب و یک خلبان مجرب از نیروی هوایی آمریکا بود.

برنامه ای که بتواند خلبان واقعی را چندین بار شکست دهد برنده خواهد شد. برت دارسی، از فروشگاه دفاعی ایالات متحده Shield AI، یکی از سه نفری بود که چنین برنامه ای را ساخت.

او نبرد هوایی برای آزمایش آلفا را به خوبی به یاد می آورد: «رقبای مختلفی در این مسابقه حضور داشتند، از شرکت بزرگی مانند لاکهید مارتین، یکی از غول های صنعت دفاعی، تا شرکت های کوچکی مانند ما.»

آقای دارسی می گوید که آنها با قرار دادن خلبان هوش مصنوعی در مقابل هدفی که مستقیماً به سمت آن می رفت، شروع کردند.

در مراحل بعدی و با پیشرفت بیشتر، آنها با خلبانان هوش مصنوعی دیگر وارد نبرد می شوند و خلبان هوش مصنوعی را مجبور می کند تا به تاکتیک های نبرد فکر کند. قوانین خاصی از جمله مدت زمان هر نبرد هوایی و حداکثر سرعت در این نبردها وجود داشت که باید رعایت می شد.

اما هیچ الزامی برای پایبندی به دکترین USAF در مورد تاکتیک های رزمی وجود نداشت: “هوش مصنوعی ما از موقعیتی که دشمن با آن روبرو بود به عنوان فرصتی برای آتش گشودن استفاده کرد.”

این روش جدید با روش های معمول دکترین جنگ در تضاد است. هوش مصنوعی یاد گرفته است که وقتی فرصت خوبی برای حمله موثر دارد، این قوانین را نادیده بگیرد.

پس از هر دور نبرد، امتیاز داده می شد. هوش مصنوعی برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود را کامل و توسعه می دهد. چندین نسخه پیشرفته از هر سیستم هوش مصنوعی پس از هر مسابقه ایجاد شد. این خلبانان هوش مصنوعی پس از هر نبرد تاکتیک های جدید یکدیگر را یاد گرفتند.

پس از چندین دور نبرد، تیم آقای دارسی مجبور شد با خلبان باتجربه نیروی هوایی ایالات متحده که هدست واقعیت مجازی را در کابین هواپیمای F-16 بر سر داشت، بجنگد.

تیم آقای دارسی به لطف نتایج خوبشان در نبرد با خلبان انسان پیروز شدند. سپس گروه کوچک آنها به آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) دعوت شد که فناوری های جدیدی را برای وزارت دفاع ایالات متحده توسعه می دهد.

ظاهراً آنها به بخش توسعه جنگ هوایی دارپا (AIS) پیوسته اند.

هنگامی که F-16 ساخته شده توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) به پرواز درآمد، مانورهای رزمی توسط نسخه پیشرفته تری از نرم افزاری که تیم آقای دارسی در سال 2020 نوشتند، کنترل شد.

هوش مصنوعی با سرعت فوق العاده ای در حال توسعه و توسعه است. آقای دارسی می‌گوید که نرم‌افزار جدید ممکن است نوه یا تصویری از نسخه اصلی مورد استفاده در Alpha Test Air War باشد.

با وجود همه این پیشرفت های شگفت انگیز، هوش مصنوعی هنوز راه زیادی در پیش دارد. هواپیمای جدید دارپا هنوز به یک خلبان واقعی برای ایمنی در هنگام برخاستن و فرود نیاز دارد تا در صورت لزوم بتواند هوش مصنوعی را خاموش کند.

برای اینکه یک خلبان هوش مصنوعی مفید و کاربردی باشد، باید بتواند اعتماد، تعامل و ادغام زیادی با سایر نیروها به دست آورد.

آقای دارسی نکته شگفت انگیزی را مطرح می کند. او می‌گوید سوال کلیدی این است که چگونه یک خلبان هوش مصنوعی می‌تواند خود را برای کسانی که در زمین هستند توضیح دهد و وضعیت عملیاتی، رفتارها و انگیزه‌های خود را برای انسان‌ها در اتاق کنترل یا کابین توضیح دهد.

هواپیمای جنگنده هوش مصنوعی بریتانیایی نیز بسیار مقرون به صرفه تر از پسر عموی آمریکایی خود است. آقای اوزون می‌گوید: «در آمریکا، هوش مصنوعی را آموزش می‌دهند که چگونه با هواپیما پرواز کند، اما ما مجبور نیستیم این کار را انجام دهیم.»

تیم دانشگاه کرانفیلد با فشرده کردن پروژه و تمرکز صرف بر روی تاکتیک‌های رزمی، توانست به کار خود سرعت ببخشد: “آنچه هفته‌ها طول کشید، ما در دو روز انجام دادیم.”

مایکل هال یکی از کسانی است که از زمان پیدایش ابزارهای دفاعی دیجیتال تا – و حضور هوش مصنوعی، حرفه خود را در صنعت دفاعی دیده است. او اکنون مدیر ارشد فناوری در BAE Systems در وارتون، لنکاوی است که در سال 1990 به عنوان مهندس الکترونیک به این شرکت پیوست.

او شاهد تغییرات بزرگی بوده است. او دید که چگونه نوآوری های آغاز شده در شرکت های صنایع دفاعی به سمت های دیگر رفت. “-، ما فناوری هایی مانند هوش مصنوعی را از حوزه عمومی به صنایع دفاعی می آوریم.”

هواپیماهای جنگنده هوش مصنوعی تاکتیک‌های اصلی جنگ هوایی خود را از یک وب‌سایت عمومی مانند ویکی‌پدیا دانلود کردند و دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده دیگر مشکلی نیست و به سرعت بخشیدن به پروژه کمک می‌کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *