به خاطر عدم تصویب FATF، بانکهای چینی حتی برای ایرانیان مقیم چین حساب باز نمی کند / دانشجویان و ساکنین ایرانی چین مراجعات زیادی به این خاطر به سفارت می کردند / چینی ها سعی می کنند رابطه شان با تهران را به علت ماجرای FATF حداقلی نگه دارند / در صورت رفع این مشکل، شاهد گشایش اقتصادی با پکن خواهیم بود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

عدم پذیرش F. آه تو. تی. ایران برای شرکای چینی نیز مشکلاتی ایجاد کرده است. دسترسی ایران به بانک های جهانی از این طریق محدود شده و تحریم های آمریکا نیز علاوه بر تحریم ایران است. آه تو. تی. مشکلاتی ایجاد می کنند.

محمد کشاورزاده سفیر سابق ایران در چین درباره تاثیر حذف اف آه مورچه. تی. ف. در خصوص روابط تجاری ایران و چین گفت: به “ایناخت”: “حل مشکل F.A.N.T قطعا کمک زیادی به روابط تجاری ایران و چین خواهد کرد.” برای حل این مشکل F. Ah you T. F یک مکانیسم بین المللی است که چین خود را موظف به انجام آن می داند.

وی همچنین در خصوص تاثیر تحریم های آمریکا بر کاهش روابط اقتصادی چین با ایران اظهار داشت: تحریم های آمریکا یک جانبه است. اگرچه چینی‌ها می‌گویند تحریم‌های سازمان ملل را می‌پذیرند، اما تحریم‌های آمریکا بر آنها نیز تأثیر می‌گذارد. ایالات متحده بسیاری از شرکت های چینی را به دلیل همکاری با ایران تحریم کرد.

وی افزود: چین تنها کشوری است که به دلیل روابطش با ایران تا این حد محدود شده است. چینی ها به دلیل اف. آه تو. تی. F به حداقل نگه داشته شد. اگر این مشکل حل شود، شاهد گشایش اقتصادی بین دو کشور خواهیم بود.

کشاورزاده درباره یکی از قوانین کنگره آمریکا برای محدود کردن تجارت نفت تهران و پکن گفت: این قانون برای محدود کردن فروش نفت ایران به چین تصویب شد. در دولت های رئیسی و روحانی برای فروش نفت تغییراتی صورت گرفته و در دوره رئیسی با جدیت بیشتری پیگیری شده است اما در نهایت این محدودیت ها وجود دارد. آمریکایی ها به هر طریقی سعی می کنند از فروش نفت ما جلوگیری کنند. این روند هر روز برای چینی ها سخت تر می شود. چینی ها اعلام کرده اند که تحریم های آمریکا را قبول ندارند، اما با توجه به اینکه شرکت های آنها در معرض تحریم هستند، با احتیاط بیشتری با ایران کار می کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *