رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:سرعت اینترنت در کشور بر اساس شاخص‌های سازمان و مراجع بین المللی افزایش یافته

تبلیغات بنری


هورناز (هورناز):

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اندازه گیری ها و آمارهای کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تابلوهای اطلاعات عمومی جهانی، از افزایش حداقل 20 درصدی سرعت اینترنت ثابت و همراه از نیمه دوم آذرماه سال گذشته تا پایان سال گذشته خبر داد. نیمه اول خردادماه سال جاری در کشور گفت: با توجه به برنامه در دست اجرا برای ساخت سایت های 5G و پروژه افزایش اتصال فیبر نوری، امسال شاهد تحول بزرگی در افزایش سرعت ثابت و ثابت خواهیم بود. اینترنت تلفن همراه.

مرکز روابط عمومی و رسانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این سازمان به عنوان نهاد رگولاتوری در این زمینه دقت لازم را به عمل آورده است. نظارت می کند و کیفیت شبکه را بررسی کرده و در دسترس عموم قرار داده است netsanjplus.ir/ mobile-trends برای شفافیت و آگاهی. وی گفت: بر اساس آمار و نتایج ثبت شده میانگین سرعت اینترنت اپراتور همراه اول از اواسط آذرماه سال گذشته تا اواسط خردادماه سال جاری از 11.42 به 13.84 مگابیت بر ثانیه و در اپراتور ایرانسل از 10.95 به 12.64 مگابیت در ثانیه افزایش یافته است. . دومین.

وی افزود: به عبارتی تا 24 خرداد، سرعت اینترنت همراه اول 21.3 درصد و ایرانسل 15.4 درصد افزایش یافت.

لاجوردی با اشاره به آمار ثبت شده در داشبوردهای جهانی سنجش سرعت اینترنت در جهان نیز خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی گروه اوکلا به عنوان یکی از ارگان های جهانی در وب سایت اسپیدتست، میانگین سرعت اینترنت در بخش ثابت و همراه است. از آذرماه سال گذشته تاکنون حدود 20 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بر اساس آمار اعلام شده از سوی این اداره کل، میانگین سرعت اینترنت همراه در نیمه اول ماه جاری به 37.36 مگابیت رسیده است، در حالی که در نیمه دوم آذرماه سال گذشته سرعت این بخش به 31.29 مگابیت رسیده است که نشان می دهد. سرعت اینترنت موبایل در این مدت 19.4 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان رگولاتوری در خصوص سرعت اینترنت ثابت اظهار داشت: بر اساس آمار Ocla میانگین سرعت اینترنت ثابت کشور در نیمه اول ماه جاری 15.28 مگابیت بر ثانیه و در نیمه دوم آذرماه گذشته 12.62 مگابیت بر ثانیه بوده است. مگابیت بر ثانیه یعنی سرعت اینترنت ثابت در این مدت 21 درصد افزایش یافته است.

لاجوردی با اشاره به تعهد اپراتورها در اوایل دی ماه سال گذشته مبنی بر افزایش 30 درصدی سرعت اینترنت تا ابتدای تیرماه امسال، گفت: روند افزایش سرعت اینترنت برای اپراتورهای تلفن همراه به گونه ای است که پیش بینی می شود سرعت اینترنت پاسخگوی سرعت اینترنت باشد. تعهدات این اپراتورها در تاریخ اعلام شده و با برنامه های در حال اجرا به ویژه در ساخت سایت 5G، سرعت اینترنت را با رشد قابل قبولی مرتبط می سازد.

وی درباره برنامه های توسعه در دست اقدام توضیح داد: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد سایت های نسل پنجم از 10 سایت افزایش 200 برابری داشت و امروز طبق برنامه دولت به نزدیک به 2 هزار سایت رسیده است. . تا پایان سال تعداد آنها به بیش از 5 هزار سایت خواهد رسید.

معاون وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت ثابت نیز اظهار داشت: پس از وقفه طولانی که در توسعه ارتباطات ثابت با آن مواجه بودیم، خوشبختانه طرح ملی فیبر نوری منازل و مشاغل با اعطای مجوز به 10 اپراتور مخابراتی برنامه ریزی شده اجرایی شد. و این امر اجرایی شد که تا امروز نزدیک به 8 میلیون خانوار فیبر نوری تحت پوشش قرار گرفته اند و تا پایان سال این میزان از 14 میلیون نفر خواهد گذشت.

لاجوردی استقرار زیرساخت های ارتباطی فیبر نوری در شهرهای کشور را بسیار راهبردی و مهم عنوان کرد و تصریح کرد: با ایجاد چنین زیرساخت هایی پس از سال ها شاهد تحول اساسی در ارتباطات ثابت خواهیم بود و آثار آن در سطح اقتصادی ، زمینه های اجتماعی و فرهنگی

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی: بر اساس شاخص های سازمان و نهادهای بین المللی سرعت اینترنت در کشور افزایش یافته است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *