استفاده پورمحمدی از دختر خود به عنوان مشاور در میزگرد اقتصادی امشب تلویزیون

تبلیغات بنری


هورناز (هورناز):

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما حضور یافت. در این میزگرد وحید شقاقی و منجا پورمحمدی دختر حجت الاسلام پورمحمدی به عنوان کارشناس حضور دارند.

پورمحمدی در ابتدای این برنامه گفت: مسئله اقتصاد امروز مهم ترین موضوعی است که همه را درگیر خود کرده است و مردم مشکلات اقتصادی را با گوشت و پوست خود می دانند.

وی ادامه داد: باید در این مرحله از انتخابات ریاست جمهوری مشخص کنیم که رویکرد مدیریت آینده کشور به اقتصاد چیست و چه تغییراتی را می خواهد ایجاد کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کارشناسان می گویند مشکلات اقتصادی تنها راه حل اقتصادی نیست و به دو شریک جدی بین المللی و محلی بستگی دارد. در طول دو دهه اخیر ما در محاصره شدیدی قرار گرفته‌ایم که اگر برای حل آن و حل مسائل داخلی تلاش نکنیم، ایده‌ها و راهکارهای عملی ما بیهوده خواهد ماند.

وی تاکید کرد: از موضوع تحریم به سادگی نمی توان گذشت.

پورمحمدی گفت: در ابتدای دهه نود با اقتصادهای منطقه برابر بودیم اما در ده سال گذشته افت چشمگیری داشتیم و در حوزه داخلی به جای اینکه به فکر چاره باشیم. از خود تنبیهی رنج بردیم و پایه های آسیب دیده و معیوب را تقویت کردیم و از رانت های زیادی رنج بردیم. مثلا اجاره وام و اعطای تسهیلات موضوعی است که باعث ایجاد رانت و فساد برای مردم می شود و نکته دیگر رانت انرژی است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نتیجه استفاده از ارز ترجیحی، ناکارآمدی عمل و منفعت گروه ها و افراد خاص است. در چین، از سال 2012 تا 2020، تنها 240 میلیارد ارز ترجیحی استفاده شده است و اعداد و ارقام نشان می دهد که چگونه به مشکل برخوردیم.

وی افزود: این افراد فشار بر مردم را افزایش دادند که باعث افزایش فاصله بین عشر شد. این چرخه نمی تواند ادامه یابد و شرایط اقتصادی کشور را از بین ببرد.

پورمحمدی گفت: این اقتدار مردم و نظام ما است که مقاومت نشان داده است. امروز همانطور که قبلاً گفتم ما به یک معجزه زمینی نیاز داریم که اعتماد مردم است و اگر این اعتماد جلب شود، انرژی شدید و متنوع سایه های مختلف آن به اشکال مختلف کشور کمک می کند. ما به اجماع در صحنه بین المللی نیاز داریم.

نباید وارد درگیری های جناحی شویم. ما در دولت مصمم هستیم رفتار اقتصاد کشور را تغییر دهیم

وی تاکید کرد: از موضوع تحریم به سادگی نمی توان گذشت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *