گرمای هوا تاثیری در شیوع «تب دنگی» دارد؟/ آخرین وضعیت شیوع تب دنگی در تهران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

میزان : این متخصص بیماری های عفونی گفت: دمای هوا در شیوع این بیماری موثر است اما اینکه میزان انتقال بیماری در روزی که دمای هوا ۴۰ درجه است با روزی که دمای هوا ۴۰ درجه است متفاوت است، صحت ندارد. دما 37 درجه.

این فوق تخصص بیماری های عفونی ضمن اشاره به اینکه دمای هوا در افزایش شیوع تب دنگی موثر است، گفت: برای انتقال تب دنگی باید پشه در محیط و بیماران وجود داشته باشد.

این روزها شاهد افزایش دما در کشور هستیم برای این بیماری در کشور

مینو محرز در این خصوص گفت: پدیده گرم شدن کره زمین در سال های اخیر باعث شده پشه آئدس از مکان هایی که در آن حضور داشته به مناطق دیگر منتقل شود. به طور کلی می توان گفت که دمای هوا در شیوع این بیماری تأثیر دارد، اما اینکه میزان انتقال بیماری در روزی که دمای هوا 40 درجه است با روزی که دمای هوا 40 درجه است متفاوت است، درست نیست. 37 درجه است.

وی ضمن اشاره به اینکه این پشه از مدت ها قبل وارد کشور شده و به تدریج در حال انتقال به شهرهای مختلف است، ادامه داد: برای اینکه تب دنگی منتقل شود باید پشه ای در محیط وجود داشته باشد که بیمار باشد و برای پیشگیری از آن جلوگیری شود. با این بیماری باید با پشه Aedes مبارزه جدی کرد و سطل های زباله باید کاملا سالم باشند.

گزارشی از وزارت بهداشت مبنی بر انتقال بیماری تب دنگی در تهران دریافت نکرده ایم

یک متخصص عفونی درباره وضعیت تهران در خصوص روش تب دنگی گفت: قبلا یک مورد در تهران شناسایی شده بود و یک بیمار مشکوک به تب دنگی هم دارم که به شمال کشور سفر کرده و از آنجایی که تهرانی ها بسیار هستند. سفر محور، مشخص نیست که آیا این بیماری در داخل این شهر منتقل می شود یا خیر، گزارشی از وزارت بهداشت مبنی بر انتقال این بیماری در تهران دریافت نکرده ایم.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه اکثر افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، درخواست آزمایش نمی کنند، مگر اینکه بیماری آنها شدید باشد، افزود: بسیاری از موارد این بیماری علائمی ندارد و یا علائم خفیفی دارد و تشخیص داده نمی شود.

محرز درباره واکسیناسیون این بیماری توضیح داد: تزریق واکسن به افرادی که هنوز به این بیماری مبتلا نشده اند توصیه نمی شود، زیرا باعث عود نوع حاد و خونریزی دهنده این بیماری می شود و اولین عفونت معمولا خفیف است. و بدون علامت و در نتیجه واکسیناسیون برای افرادی که یک بار به این بیماری مبتلا شده اند توصیه می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دارویی برای درمان این بیماری وجود ندارد، گفت: این بیماری سال هاست که در دنیا وجود دارد و واکسنی برای آن ساخته شده است اما هنوز این واکسن را در کشور نداریم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *