روایت ۲۴ ساعت حضور هنیه در تهران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خط مشی انتخاب خدمات: اسماعیل هنیه در شامگاه 19 مرداد 1403 ترور شد و به شهادت رسید. اتفاقی که دقیقا یک روز پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور مسعود مازیکیان رخ داد.

وی حوالی صبح 18 مرداد ماه با همراهی هیئت بلندپایه فلسطینی وارد تهران شد و اندکی پس از ورود به تهران در حوالی یازده صبح به دیدار رهبر انقلاب با همراهی زیاد نخله دبیر کل. جهاد السلامی فلسطین. رهبر انقلاب در این دیدار گفتند: – پرچم اعظم اسلام در دست ملت فلسطین و مردم غزه است و به برکت این مقاومت، زمینه گسترش اسلام فراهم شده است.

هنیه گفت: دیروز سیصدمین روز از جنگ غزه بود و اکنون به مرحله سرنوشت ساز و تاریخی رسیده ایم که مردم فلسطین و نیروهای مقاومت باید قهرمانی و پیروزی خود را به اثبات برسانند.

دیدار بعدی هانیه با مسعود پزشکیان حوالی ساعت یک بعد از ظهر بود. هنیه ضمن تبریک به پزشکیان، مواضع آنان در حمایت از حقوق ملت فلسطین را مایه دلگرمی و افتخار ملت فلسطین و غزه دانست.

هنیه نیز حوالی چهار بعد از ظهر به مجلس رفت تا در مراسم تحلیف پزشکیان شرکت کند. حضور هانیه در این مراسم بسیار مورد تقدیر قرار گرفت. به ویژه از زمانی که او شروع به تشویق مردم برای سخنرانی های پزشکیان در دفاع از مردم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل کرد. وی همچنین تصویر جالبی از در آغوش کشیدن پزشکیان و هانیه منتشر کرد که کاربران فضای مجازی این تصویر را نشانه ای از رابطه صمیمی این دو دانستند.

پس از افتتاحیه ساعت 19:30، اسماعیل هنیه و زیاد نخله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به برج میلاد تهران رفتند و از شهربازی «سرزمین تمدن ها» دیدن کردند تمدن های واقعی برخاسته از ارزش های انسانی و قانون الهی هستند.

تا بامداد 19 مرداد از هانیه خبری نبود که حوالی ساعت 2 بامداد 19 مرداد خبر ترور هانیه در منزلش منتشر شد. خبرگزاری فارس اولین رسانه ای بود که جزئیات ترور هانیه را ارائه کرد و نوشت: شهید هانیه که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه های خصوصی جانبازان شمال تهران مستقر بود و بر اثر اصابت موشک هوا به شهادت رسید.

یک کارشناس صداوسیما نیز درباره ترور اسماعیل هنیه گفت: اینگونه ترورها توسط مزدوران انجام می شود. وحشت از طریق یک پرنده کوچک منتقل می شود و از طریق ماهواره هدایت می شود. چنین تروریسمی دستاورد بزرگی نیست. آنها نیروهای خارجی را به خاطر تروریسم نیاوردند.»

پس از شهادت هانیه در پیامی تسلیت گفتند: بر خود وظیفه می دانیم با خون میهمان عزیز فریاد بزنیم. در کنار وی رئیس جمهور، رئیس مجلس نمایندگان، سپاه پاسداران، وزارت امور خارجه، بسیاری از نهادها، مقامات ارشد نظام و شخصیت های سیاسی این ترور را محکوم کردند. کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز اعلام کرد که در پی این حادثه جلسه فوق العاده برگزار خواهد کرد.

پس از شهادت اسماعیل هنیه، نتانیاهو از دولت خود خواست تا در مورد این ترور اظهار نظر نکند، اما ساعاتی بعد یکی از مقامات ارتش این رژیم در گفت‌وگو با شبکه «ریانووستی» مدعی شد: «تل‌آویو مسئول این ترور نیست. ترور هانیه. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز اعلام کرد که از این حمله اطلاعی ندارد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *