آمار فوتی‌های حج امسال؛ چند نفر ایرانی هستند؟

تبلیغات بنری


هورناز (هورناز):

ایسنا: بیش از 550 نفر در حج جان باختند.

دو دیپلمات عرب به خبرگزاری فرانسه گفتند که حداقل 323 نفر از کشته شدگان مصری بودند که “بیشتر” آنها به دلیل گرما جان خود را از دست دادند و البته همه این اعداد مربوط به سردخانه بیمارستان در محله المعیسم در مکه است. . .

این دیپلمات ها همچنین از کشته شدن دست کم 60 اردنی خبر دادند که بالاتر از رقم رسمی 41 نفری است که اردن اوایل روز سه شنبه اعلام کرد.

بر اساس گزارش رسانه های خبری، تعداد کل فوتی های تایید شده توسط چندین کشور به 577 نفر رسیده است.

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که قاهره با مقامات سعودی برای جستجوی مصری هایی که در موسم حج مفقود شده اند، همکاری می کند.

مقامات سعودی همچنین از مداوای بیش از 2000 زائر مبتلا به گرمازدگی خبر دادند. سال گذشته حداقل 240 زائر از کشورهای مختلف در مراسم حج جان باختند که بیشتر آنها اندونزیایی بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در آخرین اظهارات خود تعداد جان باختگان ایرانی در ایام حج را 11 نفر اعلام کرد و گفت: تعدادی از آنها بر اثر سکته آفتاب فوت کردند.

بر اساس مطالعه ای که ماه گذشته در عربستان سعودی منتشر شد، دمای هوا در منطقه ای که مناسک حج در آن انجام می شود هر دهه 0.4 درجه سانتیگراد (0.72 فارنهایت) افزایش می یابد و مراسم حج به طور فزاینده ای تحت تأثیر شرایط بد آب و هوایی قرار می گیرد.

مرکز ملی هواشناسی عربستان اعلام کرد دمای هوا در روز دوشنبه در مسجد الحرام مکه به 51.8 درجه رسید.

روزنامه نگاران خبرگزاری فرانسه در منا در خارج از مکه، زائران را دیدند که روز دوشنبه (در حین پرتاب سنگ) روی سرشان بطری های آب ریختند، در حالی که داوطلبان نوشیدنی های سرد و بستنی شکلاتی توزیع کردند تا به آنها کمک کنند خونسرد بمانند.

مقامات سعودی به زائران توصیه کردند در گرم ترین ساعات روز از چتر استفاده کنند، آب فراوان بنوشند و از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنند.

اما بسیاری از مناسک حج، از جمله نماز در کوه عرفات در روز شنبه، مستلزم ماندن در خارج از منزل برای ساعات طولانی در طول روز بود. برخی از زائران به خبرگزاری ها گفتند که اجساد بی حرکت را در کنار جاده و خدمات آمبولانس مشاهده کردند.

به گفته مقامات سعودی، امسال حدود 1.8 میلیون زائر در این مناسک شرکت کردند که 1.6 میلیون زائر از خارج از عربستان سعودی بودند.

هر ساله ده ها هزار زائر بدون ویزای رسمی حج برای صرفه جویی در هزینه اقدام به انجام حج می کنند که این کار بسیار خطرناکی است، زیرا این زائران غیرقانونی نمی توانند به امکانات تهویه مطبوع ارائه شده توسط مقامات سعودی در مسیر حج دسترسی داشته باشند. .

در اوایل ماه جاری، مقامات سعودی گفتند که صدها هزار زائر ثبت نام نشده را قبل از انجام مراسم حج از مکه اخراج کرده اند.

از دیگر کشورهایی که در مراسم حج امسال با مرگ زائران خود مواجه شدند، می توان به اندونزی، ایران و سنگال اشاره کرد، اما بسیاری از کشورها هنوز تعداد فوتی های ناشی از گرما را مشخص نکرده اند.

فهد بن عبدالرحمن الجلجل، وزیر بهداشت عربستان سعودی روز سه‌شنبه به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گفت که برنامه‌های بهداشتی برای حج “با موفقیت اجرا شد” و از شیوع گسترده بیماری و سایر تهدیدات برای سلامت عمومی جلوگیری کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *