تحول دیجیتالی گامی برای آسان‌تر و بهره‌ورتر شدن شغل انسان‌هاست/ مهم‌ترین سرمایه گروه مالی پاسارگاد سرمایه انسانی آن است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سومین همایش ملی تحول دیجیتال به همت انجمن مدیریت ایران و با همکاری دانشگاه خاتم برگزار شد. همایش تخصصی بسیاری از پژوهشگران کشوری و چهره های علمی و دانشگاهی را در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه خاتم گرد هم آورد تا به بحث «تحول دیجیتال» که یکی از موضوعات اصلی – دنیای صنعت و مدیریت است، بپردازند. محور این همایش «رویکرد فرهنگی انسان محور» بود که سخنرانان به ارائه مطالب خود پرداختند. اولین سخنران این مراسم دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد به عنوان رئیس همایش بود که به تحلیل و بررسی مفاهیم رویکرد فرهنگ انسان محور در تحول دیجیتال پرداخت.

اهمیت ایجاد تسلط در تحول دیجیتال

در ابتدای این دیدار دکتر قاسمی ابراز امیدواری کرد: این تبادل نظر باعث شود جامعه ما هر چه سریعتر اهمیت این موضوع را درک کند.

وی در ادامه به تعریف آن پرداخت و گفت: ابتدا جامعه انسان محور را ببینیم، توسعه را چگونه می بیند و مفهوم این جامعه چیست؟ طبق مطالعه‌ای که در سال 2020 در ژاپن انجام شد، جامعه مردم‌محور به عنوان جامعه‌ای توصیف می‌شود که می‌تواند پیشرفت اقتصادی را متعادل کند و مشکلات اجتماعی را حل کند تا اطمینان حاصل شود که شهروندان می‌توانند زندگی راحت، باکیفیت، سرشار از راحتی و نشاط داشته باشند. تحولات دیجیتال عملا نیاز به سرمایه انسانی را در زمینه های مختلف کاهش می دهد. بنابراین جامعه انسان محور باید بسیار مراقب باشد که چگونه این تحولات را با معضلات اجتماعی متعادل کند تا جامعه دچار تنش نشود.»

سرمایه اصلی گروه مالی پاسارگاد سرمایه انسانی آن است

مدیرعامل بانک پاسارگاد ادامه داد: در گروه مالی پاسارگاد آنچه برای ما سرمایه اصلی محسوب می شود، علاوه بر احترام و احترام به سهامداران عزیز، سرمایه انسانی است صدقه است که البته در صورت های مالی ثبت شده است، بنابراین سرمایه اصلی ما سرمایه انسانی است و به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنیم که تحول در این حوزه ها به شکوفایی و سرزندگی بیشتر سرمایه انسانی منجر شود. سرمایه اصلی گروه اقتصادی

اهمیت پنج صنعت در آلمان و پنج جامعه در ژاپن

قاسمی افزود: در ادامه دو مطالعه را برای درک بهتر این موضوع بررسی می‌کنم، ابتدا آنچه در آلمان به عنوان «پنج صنعت» شناخته می‌شود و در ژاپن به عنوان «پنج صنعت» شناخته می‌شود بر اساس گزارش منتشر شده، این صنعت برای اولین بار در سال 2011 در آلمان به عنوان یک پروژه بزرگ و بخشی از استراتژی فناوری پیشرفته این کشور معرفی شد از صنعت چهارم، یعنی جایگزین آن نمی شود، بلکه به سطح کیفی و فناوری بالاتری می رسد و به آن می افزاید که علاوه بر عوامل اقتصادی یا فناوری، ابعاد محیطی و اجتماعی را نیز در بر می گیرد که صنعت پنگ به دنبال تمرکز بر رابطه انسان و فناوری است و به دنبال به حداکثر رساندن تعامل فناوری با انسان است تا انسان ها با فناوری همکاری کنند و استفاده محوری از انسان به فناوری شکل بگیرد.

اقتصاد مقاومتی یعنی چه؟

دکتر قاسمی توضیح داد: صنعت بنگ در محور خود دارای محورهای انسان دوستانه، پایداری و انعطاف است اقتصاد که ماده 22 آن یکی از سیاست هایی است که به مادر کمک می کند، اگر بخواهیم به آن توجه کنیم، در اقتصاد ملی و بررسی تکمیل، اصلاح و اصلاح آن، باید تحولات جدید فناوری به ویژه بند را به آن اضافه کنیم. 2 از سیاست هایی که بحث اقتصاد دانش بنیان را مطرح می کند، زیرا در رویکرد انسان محوری، انسان در قلب تولید قرار می گیرد و نیازهای آنها در بطن فرآیند تولید فراموش نمی شود، بلکه مهمتر از آن، در بحث است. پایداری، توجه به موضوعاتی مانند کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای برای جلوگیری از کاهش و تخریب منابع طبیعی که در راستای تامین نیازهای نسل – بدون به خطر انداختن نیازهای نسل آینده است، گزارش بهتر اختلالات و در مواقع بحران از زیرساخت های حیاتی پشتیبانی بهینه دریافت کنید.

مدیرعامل بانک پاسارگاد بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: در همایش هایی که با موضوع اقتصاد مقاومتی در دانشگاه خاتم برگزار کردیم، به شدت بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردیم که امروزه در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ما قبل از این بحث ها ادبیات خودش را در کشور داشتیم. ما در مورد یک اقتصاد راکد صحبت نمی کنیم که شما را از حرکت باز دارد. در حالی که در اقتصاد مقاومتی باید زیرساخت ها به گونه ای طراحی شود که در مسائل مختلف از جمله جنگ، زلزله یا تحریم بتوان از فشار خارج شد و حتی در مرحله بالاتری از پیشرفت و توان قرار گرفت. “.

ما نباید رویکرد انسان محوری را فراموش کنیم

در ادامه دکتر قاسمی مفهوم جامعه پیشنهادی پنجگانه در ژاپن را مورد بحث و بررسی قرار داد. وی توضیح داد: در مفهوم جامعه پنجم که توسط ژاپنی ها طراحی شده است، این جامعه یک جامعه مردم محور مبتنی بر ادغام فضای مجازی و فضای فیزیکی است اقتصاد متمرکز به این معناست که رویکرد انسان محوری را فراموش نکنید زیرا در غیر این صورت نتیجه کار قطعا مطلوب نخواهد بود و نمی تواند شما را به مقصد برساند.

قاسمی ادامه داد: «ژاپن مفهوم جامعه پنج را در اواسط سال 2010 معرفی کرد و به دنبال راهی برای توصیف چگونگی استفاده از فناوری برای توسعه یک جامعه مرفه بود اینترنت اشیا و کلان داده ها با هم ترکیب می شوند تا به نفع مردم در هر سنی و در هر موقعیت جغرافیایی باشند، که به آنها کمک می کند تا زندگی کامل و جذابی داشته باشند منافع اقتصادی بلکه به نفع هر شهروندی در زندگی روزمره، صنعت، بهداشت و درمان و سایر زمینه ها یکی از ویژگی های اصلی جامعه بنگ توازن توسعه اقتصادی است. خاطرنشان کرد: ضریب جینی به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار نمی گیرد و روابط افراد با گروه های درآمدی اشتباه گرفته نمی شود.

چشم انداز تحول دیجیتال در جهان چیست؟

قاسمی به همگرایی سطح بالای فضای مجازی و فضای فیزیکی به عنوان یکی دیگر از محورهای مهم اشاره کرد و گفت: دیدگاه پنجم جامعه، ارتباط فناوری و جامعه است و ارتباط فناوری و جامعه با مردم و جامعه از طریق فناوری توسعه یافته است کشورهای سراسر جهان به دنبال گسترش مفهوم توسعه انسان محور در اصل فناوری دیجیتال هستند تا پیشرفت فناوری با در نظر گرفتن نیازهای انسان و بهبود زندگی آنها محقق شود تحول دیجیتال انسان محور یک رویکرد استراتژیک است که بر نیازها و رفاه افراد در یک سازمان و مستلزم درک عمیق رفتار، تجربه، انگیزه‌ها و خواسته‌های انسانی است، بنابراین می‌توانید ببینید که ادبیات ارائه‌شده در سطحی است که تحولات دیجیتالی، اساساً انسان محور تحول دیجیتال بر اهمیت ایجاد یک تجربه سرمایه انسانی مثبت و پرورش یک فرهنگ مشتری محور، که شامل گوش دادن فعالانه به ذینفعان، تعامل با سرمایه انسانی و مشتریان و در نظر گرفتن بازخورد آنها در فرآیند تصمیم گیری در آینده است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد تاکید کرد: سازمان ها با اتخاذ رویکرد انسان محوری می توانند با ایجاد تغییرات قابل توجه، افزایش بهره وری و رشد پایدار کسب و کار، مردم را در مرکز مسیر تحول خود قرار دهند. بهره وری بسیار مهم است. زیرا ما همواره به دنبال افزایش و ارتقای آن در جامعه خود بوده ایم، غافل از اینکه نگاه ساده اما آگاهانه و هوشمندانه به انسان می تواند بهره وری را افزایش دهد.

تفاوت اساسی نظریه های مدیریت باستان با دنیای –

قاسمی با اشاره به تفاوت اساسی تئوری های مدیریت باستان با دنیای – گفت: محیط کار انسان محور دارای فرهنگ روابط مبتنی بر انسانی ترین ارزش های همدلی، کار تیمی، تعامل، احترام، مهربانی و قدردانی است. قبل از آن، نظریه مدیریت علمی تیلور را داشتیم که انسان را با ماشین مقایسه می کند. به گفته قاسمی، «در آن زمان تحولات دولت غرب بسیار هیجان انگیز تلقی می شد، اما – موضوعات مورد بحث دقیقا برعکس است.

دکتر قاسمی گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که افراد آسیب دیده از تحول دیجیتال با هدف مشترک مشاغل آسان‌تر و پربارتر همسو می‌شوند.»

وی در ادامه به بررسی اصول تبدیل دیجیتالی می پردازد: «در اصول تبدیل دیجیتالی انسان محور، چند نکته بسیار مهم وجود دارد که امنیت داده ها و حفظ حریم خصوصی کاربران، تعامل، رویکردهای چابک و ساده سازی از دیگر موارد مهم است در بحث پاسخگویی، باید اطمینان حاصل شود که نیازهای ابزارها و پلتفرم‌های موجود باید به قابلیت‌های جدید و امکان ثبت بازخورد تا حد امکان برای بهبود و اولویت‌بندی وظایف مشترک در فرآیند مشاوره، مجهز شوند. چابکی و ساده سازی از دیگر مباحثی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

اهمیت رهبری در تحول دیجیتال انسان محور

قاسمی افزود: رهبری تحول دیجیتال انسان محور باید ایجاد ارزش سازمانی را با تأثیر انسانی بر همه ذینفعان دیجیتال متعادل کند، این بدان معناست که شما نمی توانید برای سازمان درآمد، رشد و توسعه ایجاد کنید، اما به عنوان مثال سرمایه انسانی را نادیده بگیرید و به آن منتقل کنید , حداقل دستمزد: «از آنجایی که افراد و فناوری در تحول دیجیتال به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند، رهبران تحول دیجیتال باید به دنبال فرصت هایی برای شکل دادن به آینده دیجیتال باشند تا ارزش مالی و انسانی ایجاد کنند، و همچنین تعادلی بین عملکرد خوب و خوب ایجاد کنند. ”

دکتر قاسمی توضیح داد: «تحول دیجیتال یک فرآیند تجدید استراتژیک است که از پیشرفت‌های فناوری دیجیتال برای ایجاد قابلیت‌های مبتنی بر کسب‌وکار، رویکرد مشارکتی و نوسازی فرهنگ سازمانی استفاده می‌کند». فرآیند نوسازی استراتژیک به این معنی است که سازمان باید دائماً تکامل یابد، سازگار شود، تغییر کند و مطابق با شرایط مقاومت حرکت کند.

باید دنیای دیگری و آدم جدیدی ساخت!

وی گفت: توصیه های اصلی برای دستیابی به دیجیتالی شدن از سوی اتحادیه بین المللی مخابرات هشت توصیه است. توسعه ارتباطات و مهارت های جهانی، پذیرش تغییر و طرز فکر، شروع از مشکلات موجود و استفاده از مثال ها، استفاده از فرآیندهای مشورتی و مشارکتی، کاهش خطرات و امکان نوآوری، ایجاد اعتماد از طریق شفافیت، ایجاد مشارکت های مردمی-خصوصی مردم محور، و توسعه عقل سلیم ملی سیاست ها و استراتژی ها مدیرعامل بانک پاسارگاد با بیان اینکه حضرت حافظ نیز فردی مبتکر بود، سخنان خود را با بیتی از حافظ خاتمه داد: در عالم خاکی انسان پیدا نمی شود، دنیای دیگری باید خلق کرد.

در ادامه این نشست، سید کامران باقری، مدیر عامل شرکت اسماعیلینو و استاد مدعو دانشگاه تهران، در خصوص رابطه انسان و ماشین و دکتر بابک مجیدی، از اعضای هیئت علمی دانشگاه خاتم به ایراد سخنرانی پرداختند.

در دومین روز از این همایش، دکتر شهاب جوانمردی، مدیرعامل شرکت فناب با موضوع «مهارت انسانی به عنوان یک سرویس رایانش ابری (زیرساخت تحول دیجیتالی صنایع انسان محور)» به ایراد سخنرانی پرداخت. پاسارگاد آرین ICT (FNAP) با سرمایه گذاری گروه مالی پاسارگاد تاسیس شد و ماموریت اصلی آن طراحی و ارائه یک نرم افزار اصیل بانکی ایرانی بر اساس تجربه و دانش جوانان ایرانی بود.

در ادامه، دکتر مصطفی مرشدی، محقق، کارآفرین سریال و مشاور تحول دیجیتال، در مورد رعایت مقررات تحول دیجیتال و چگونگی دستیابی به آن صحبت کرد. به عقیده وی، بدون همکاری نیروی انسانی درون سازمانی، نمی توان به تحول دیجیتال دست یافت.

پس از این سخنرانی نوبت به دکتر محمد رضا عاطیفی از اعضای دانشکده مهندسی صنایع و مشاور استراتژی و هوش مصنوعی سازمان های بزرگ کشور رسید. عاطفی مدل های کنونی مربوط به تعامل انسان و ماشین در عصر دیجیتال را ارائه کرد و وضعیت را مورد بحث قرار داد.

در بخش بعدی این همایش، دکتر فواد قادری، دانشیار دانشگاه تربیت مدرس، حسین ساسانی، نظریه پرداز حوزه فناوری دیجیتال و مسعود زمانی، کارآفرین حوزه فناوری دیجیتال، نویسندگان اجلاس، سه مقاله ارائه کردند که مقالات خود را ارائه کردند. همچنین به نویسندگان سه مقاله اول جوایزی اهدا شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *