ایموجی‌هایی که اروپاییان در پیام‌ها و کامنت‌هایشان استفاده نمی‌کنند؛ چرا؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورو نیوز: استفاده از برخی نمادهای رسا معروف به “ایموجی” توسط کاربران در زمینه ارتباطات جهانی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که برخی از آنها در معرض خطر انقراض هستند که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

نمادهای «دودو»، «بز کوهی» و «امید» از جمله ایموجی هایی هستند که تقریباً در دنیا استفاده از آن ها متوقف شده است، یعنی منقرض شده اند. اکنون بررسی های شرکت آمریکایی Superside نشان داده است که به زودی برخی از ایموجی های دیگر نیز به این گروه خواهند پیوست.

در واقع در طول تحقیقات این شرکت، استفاده از ۱۰۰ ایموجی برتر در سراسر جهان با کمک ابزار Keyword آنالیز شد.

این تحقیق نشان داد که استفاده از 14 ایموجی در سراسر جهان در حال کاهش است و ایموجی OK (👌) در بالای صفحه قرار دارد. از سال 2013، استفاده از این ایموجی 66 رتبه کاهش یافته است.

ایموجی “😳” که نماد خجالت و خجالت است در رتبه دوم قرار می گیرد و ایموجی “🙌” که در واقع فردی است که هر دو دست خود را به نشانه خوشحالی بالا می برد، با کمترین میزان استفاده در رتبه سوم قرار می گیرد. .

شکلک لبخند «

در سراسر اروپا، به خصوص در فرانسه و آلمان، ایموجی جیغ ( میزان استفاده از این ایموجی 47 درصد کاهش یافت.

در ایرلند، یونان، ایسلند و جمهوری چک، استفاده از ایموجی OK (👌) رو به کاهش است.

چرا استفاده از این ایموجی ها کم است؟

دلیل اول طراحی ایموجی های جدیدتر است و دلیل دیگر این است که برخی از گروه های نفرت پراکنده در شبکه های مجازی تعدادی ایموجی را به محتوای خود اضافه کرده اند و به همین دلیل استفاده از آن ایموجی ها به تدریج کاهش یافته است.

برای مثال، ایموجی‌های کیسه پول حاوی محتوای ضدیهودی و شکلک‌های «OK» حاوی محتوایی درباره برتری سفیدپوست پست کردند.

قبل از این نظرسنجی آنلاین که توسط موسسه آلمانی Statista در سال 2023 انجام شد، از هر ده مرد یک نفر و از هر بیست زن یک نفر گفتند که هرگز از ایموجی استفاده نکرده اند.

نظرسنجی YouGov همچنین نشان داد که استفاده از ایموجی با افزایش سن کاهش می یابد. 15 درصد از افراد بالای 65 سال اعلام کردند که هرگز از ایموجی استفاده نکرده اند. در میان شرکت کنندگان 18 تا 44 ساله، این تعداد فقط 3 درصد بود.

نسل Z همچنین برخی از ایموجی ها را بیش از حد قدیمی می داند و عمدتاً جذب ایموجی های جدیدتر می شود یا به طور کلی از آنها اجتناب می کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *