چگونه سازندگان «جن‌زدگی در ونیز» یک قصر جن‌زده ساختند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

انگلیسی: جن گیری در ونیز (2023)، آخرین اقتباس سینمایی از رمان کنت برانا، کارگردان و بازیگر مشهور ایرلندی، اثر آگاتا کریستی، کارآگاه معروف انگلیسی، هرکول پوآرو (کنت برانا)، کارآگاه افسانه ای را به عمارت جن زده در ونیز می کشاند. کشف برای حل یک راز قتلی که به نظر می رسد منشأ ماورایی دارد.

وظیفه ساخت عمارت جن زده و ایجاد فضای وهم انگیز داستان به جان پل کلی، کارگردان هنری فیلم سپرده شد. او با الهام از یک سناریوی ترسناک سعی کرد به عمارت شخصیت خاصی بدهد و آن را به عنصری مهم در داستان تبدیل کند. برانا و کلی در ابتدا کاخ های واقعی ونیزی را کاوش کردند، اما به دلیل پیچیدگی فیلمنامه، تصمیم گرفتند کاخ های خود را در استودیو Pinewood در لندن بسازند.

کلی این کاخ را به دقت طراحی کرد تا منعکس کننده سبک معماری ونیز باشد. به گفته وی، «کاخ» یا قصر ونیزی ساختار خاصی دارد. در طبقه پایین کابانا یا قایق‌خانه قرار دارد که ساکنان خانه از طریق آن در کانال‌های نیمه غرق‌شده شهر حرکت می‌کنند.

“پیانو نوبل” که در طبقه وسط قرار دارد، منطقه اصلی خانه است که سالن های رقص، موزه ها و غیره در آن قرار دارند و به طور کلی محلی برای پذیرایی از مهمانان است. در نهایت، طبقه بالای خانه معمولاً محل قرارگیری اتاق خواب های کوچکتر و اتاق های پذیرایی خانواده است.

آنها همچنین راهروهای طولانی و گذرگاه های مخفی در کاخ جعلی لندن ساختند، اما در کل به معماری ونیزی وفادار ماندند. طراح صحنه فیلم فضاهای متنوعی را با پالت های رنگی و بافت های غنی خلق کرد که لایه های تاریخی را برجسته می کند. دیوارهای گچی در حال پوسیدگی کاخ، که آجرهای آن برجسته و پوشیده از رطوبت است، به قدمت و فضای عجیب و غریب بنا افزوده است.

این توجه عمیق به صحنه و میزانسن دقیق، جن‌گیری در ونیز را به یکی از ماندگارترین اقتباس‌های آثار کریستی تبدیل کرده است و تحسین مخاطبان و منتقدانی را که عموماً فیلم را بهترین نسخه برانا از پوآرو می‌دانند، برانگیخته است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *