دستیار وزارت خارجه: همه ایرانیان در بنگلادش در سلامتی کامل هستند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: دستیار وزیر و مدیرکل جنوب آسیا در وزارت امور خارجه در گفت وگو با تسنیم، از وضعیت سلامت تمامی ایرانیان مقیم بنگلادش و باز بودن سفارت ایران خبر داد.

در پی تحولات سیاسی اخیر بنگلادش و وجود شرایط استثنایی در این کشور، خبرنگار ما در جریان آخرین وضعیت سفارت ایران و اتباع ایرانی مقیم بنگلادش قرار گرفت.

در همین رابطه، سید رسول موسوی، دستیار وزیر و مدیرکل جنوب آسیا وزارت امور خارجه درباره وضعیت اخیر سفارت ایران در داکا گفت: سفارت ایران همچنان در این کشور باز است، اما به دلیل وقایع رخ داده و وجود شرایط غیرعادی نظامی، به طور معمول کار نمی کند.»

وی با اشاره به ارتباط با سفیر جمهوری اسلامی ایران در داکا گفت: بر اساس گزارش‌ها، وضعیت سلامت تمامی ایرانیان، دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت خوب است.

در بحبوحه تجدید اعتراضات ضد دولتی در بنگلادش، نزدیک به 100 نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند. تظاهرکنندگان در بنگلادش خواهان برکناری شیخ حسینه، نخست وزیر این کشور هستند.

روز گذشته همزمان با استعفای شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش، هزاران تظاهرکننده وارد مقر وی در داکا شدند.

همزمان با اعلام ورود معترضان به اقامتگاه نخست وزیر بنگلادش، رسانه ها کلیپی منتشر کردند که فرار وی با هلیکوپتر را نشان می داد. خبرگزاری رویترز مدعی شد که شیخ حسینه به هند فرار کرده است.

خبرگزاری ها نیز از تشکیل دولت موقت ارتش این کشور خبر دادند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *