رویای اقامت در اروپا با ترغیب به خرید ملک؛ سودجویان در سوئد از اتباع خاورمیانه کلاهبرداری می‌کنند

تبلیغات بنری


هورناز (هورناز):

یورونیوز: به گفته نهادهایی که بر روند مهاجرت به سوئد نظارت دارند، برخی از ذینفعان در این کشور اخیراً شروع به فریب برخی از شهروندان خاورمیانه و کلاهبرداری از آنها با وعده های دروغین در مورد مجوز اقامت در این کشور کرده اند.

بر اساس این گزارش، مردم خاورمیانه به امید دریافت مجوز اقامت در سوئد توسط گروهی وسوسه انگیز و سودجو به خرید املاک و ساختمان های تجاری در این کشور تشویق شده اند. معاملاتی که با کلاهبرداری مشکوک همراه بود.

قادری النجار و شرکتش سوئد سرمایه گذاری پشت این طرح هستند که بیشتر بر خانه ها در شمال سوئد تمرکز دارد.

در Andrum، واقع در منطقه شهری Solftjö در شمال سوئد، اخیراً چهار خانه صاحب جدیدی پیدا کردند. این در حالی است که خریداران در خاورمیانه زندگی می کنند و خانه های فروخته شده خالی است.

سرویس مهاجرت سوئد اخیراً 50 ملک را در این کشور شناسایی کرده است که کادری النجار و همسرش از طریق سرمایه گذاری مشترک خود خریداری یا معامله کردند.

اخیراً این شرکت با انتشار پست های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی و ارائه اطلاعات نادرست در مورد نحوه اخذ اقامت سوئد، مشتریان خود را در خاورمیانه جذب کرده است.

در چندین برگه تبلیغاتی منتشر شده توسط این شرکت آمده است که برای اخذ اقامت سوئد، داشتن حساب بانکی با موجودی حداقل 20 هزار دلار و مالکیت یک شرکت سوئدی و املاک در این کشور الزامی است.

در عین حال اداره مهاجرت سوئد این اطلاعات را کاملا نادرست و گمراه کننده دانست.

آنتی بک لوند، یکی از مقامات آژانس مهاجرت سوئد می گوید: «فقط داشتن یک ملک یا شرکت برای دریافت اجازه اقامت کافی نیست.

با این حال، کادری النجار پیشنهاد یا قول دادن هرگونه مجوز اقامت به مشتریان را رد می کند و به آژانس مهاجرت سوئد می گوید که 40 سال است که در تجارت املاک و مستغلات کار می کند.

او هنوز به هیچ جرمی محکوم نشده است، اما دو خریدار سابق او را در دادگاه های مدنی محاکمه کرده اند.

بر اساس این گزارش، یکی از این دو مورد منجر به فسخ معامله خرید و دیگری موجب برنده شدن خریدار در دعوا شده است.

احمد سالم از مصر یکی از افرادی است که آرزوی آینده بهتری برای خانواده خود در سوئد داشتند و در دام خرید ملک در این کشور افتادند.

او اکنون صاحب خانه ای متروک در آندروم بود که هرگز پا در آن نگذاشته بود. این شهروند مصری احساس می کند به او خیانت شده است، اما هنوز موفق به لغو معامله خرید نشده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *