شکست مذاکرات اینستاگرام برای رفع فیلتر در ترکیه

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: با شکست مذاکرات و عدم پاسخگویی اینستاگرام به خواسته های آنکارا، این شبکه اجتماعی آمریکایی همچنان در ترکیه در معرض انحلال باقی ماند.

عبدالقادر اورال اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه گفت: اینستاگرام شرایط لازم برای حذف فیلتر اعمال شده در 2 آگوست را ندارد.

هابرگلوبال گزارش داد که ترکیه در جلسه ای لیستی از خواسته ها را به اینستاگرام ارائه کرده است. هیئت ترکیه ای به ریاست اورال اوغلو بر لزوم ممنوعیت پیام های حمایت از شبه نظامیان کرد در فهرست سازمان های تروریستی ترکیه از طریق الگوریتم های این پلتفرم تاکید کرد. طرف ترکی همچنین از الگوریتم‌هایی که پیام‌های تسلیت منتشر شده از سوی مقامات ترکیه در مورد ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را مسدود می‌کند، انتقاد کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای جلوگیری از انتقاد از رژیم صهیونیستی، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی را به “فاشیسم دیجیتال” متهم کرد. اردوغان روز دوشنبه گفت: آنها حتی یک جمله ساده در انتقاد از رژیم صهیونیستی را توهین می دانند. ما با “فاشیسم دیجیتال” روبرو هستیم.

هیئت ICT ترکیه (BTK)، آژانس تنظیم مقررات ملی ارتباطات، دسترسی به اینستاگرام را در تاریخ 2 اوت بدون ذکر دلیل یا مدت زمان این ممنوعیت مسدود کرد. این ممنوعیت پس از آن صورت گرفت که فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات ریاست جمهوری، اینستاگرام را به سانسور محتوای مربوط به ترور و شهادت اسماعیل هنیه متهم کرد. آلتون در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این سانسور محض است و افزود: اینستاگرام به دلیل این اقدامات هیچ گونه تخلفی از سیستم های این شبکه اجتماعی ذکر نکرده است.

ترکیه بعداً اعلام کرد که اینستاگرام به دلیل عدم حذف محتوای غیرقانونی در موضوعاتی مانند کودک آزاری، توهین به مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار ترکیه مدرن و قمار و مواد مخدر، ممنوع شده است. مقامات ترکیه گفتند که اینستاگرام نسبت به حذف چنین محتوایی هشدار داده است اما از این کار غفلت کرده است.

دولت ترکیه تحت ریاست جمهوری اردوغان چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی از جمله یوتیوب، تریدز، اکسی سولوک، ویکی پدیا، ایکس و تیک تاک را مسدود کرده است. این کشور همچنین شبکه های اجتماعی و کانال های رسانه ای را در پی بلایای طبیعی، حملات تروریستی و ناآرامی های اجتماعی ممنوع کرده است.

کاربران در ترکیه در حال حاضر قادر به دسترسی به اینستاگرام از طریق وب و برنامه های تلفن همراه نیستند، اما دسترسی همچنان از طریق فیلتر برش امکان پذیر است.

به گزارش بالکان اینسایت، آژانس برنامه ریزی استانبول اعلام کرد که تصمیم اخیر ترکیه برای مسدود کردن اینستاگرام می تواند به زیان اقتصادی روزانه حدود 1.9 میلیارد لیر ترکیه معادل حدود 52.1 میلیون یورو منجر شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *