تشریح عملکرد بانک ملت در مجمع عمومی عادی سالیانه/ جهش 316 درصدی سود خالص بانک ملت در سال 1402

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت، عملکرد این بانک در سال 1402 هجری شمسی ارائه و برنامه های آینده و سال جاری توسط فرشید فرخی نژاد، مدیرعامل بانک ملت تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در این مجمع که با رای قاطع سهامداران به عملکرد مالی این بانک همراه بود، فرخ نژاد به عملکرد مثبت بانک ملت در ماه های ابتدایی سال جاری اشاره و تاکید کرد. : اهداف و برنامه های راهبردی بانک با نهایت جدیت اتخاذ می شود و در پی خواهد داشت.

مدیرعامل بانک ملت از افزایش 28 درصدی حجم درآمد تسهیلات، سپرده ها و اوراق بدهی این بانک در پایان نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و حجم این درآمدها در نیمه اول سال 1403 به 280 هزار میلیارد ریال رسید.

وی کل موجودی سپرده های ریالی بانک ملت در پایان اردیبهشت ماه سال 1403 هجری شمسی را بالغ بر 8 میلیون و 550 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این سپرده ها نسبت به اسفند ماه سال گذشته 10 درصد رشد داشته که رشد بالایی در سال گذشته محسوب می شود. سیستم بانکی.

فرخ نژاد با بیان اینکه تمرکز بر درآمد کارمزد یکی از محورهای اصلی بانک ملت در سال جاری است، افزود: خالص درآمد کارمزد این بانک در پایان نیمه دوم سال جاری بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال معادل 20 هزار ریال بوده است. . یک میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه سال قبل.

وی از طراحی بسته های اعتباری ویژه افراد ممتاز با توجه به ویژگی ها، نیازها و توانمندی های فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا از توانمندی های بازار سرمایه بهتر از گذشته برای تامین مالی پروژه ها و ارتقای کیفیت بخش استفاده کنیم. سودآوری بانک

مدیرعامل بانک ملت، تمرکز بر مشتریان تجاری و فردی ضمن ارائه خدمات به مشتریان بزرگ را از دیگر اولویت های این بانک اعلام کرد.

پیگیری جدی برنامه تحول دیجیتال، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات، دستیابی به سرمایه‌گذاری‌های پایدار و کاهش ریسک تمرکز از دیگر برنامه‌های فاروق نژاد به عنوان بخشی از برنامه‌های امسال بانک ملت بود.

به گفته وی، بانک ملت از توانمندی ها و دانش بالایی در حوزه ارزی برخوردار است و با کمک مدیریت اعتبار و کادر مجرب و آگاه، عملکرد بهتری در مجمع سال آینده به سهامداران ارائه خواهد شد.

این گزارش می افزاید: بانک ملت در سال گذشته تراز عملیاتی 725.916 میلیارد ریال را به ثبت رساند که حاکی از رشد 27 درصدی این شاخص نسبت به سال 1390 است.

این بانک همچنین برای سال 1402 هجری شمسی بالغ بر 971.647 میلیارد ریال سود خالص به دست آورد که نسبت به مدت مشابه سال قبل جهش بی سابقه 316 درصدی را نشان می دهد.

درآمد خالص کارمزد بانک ملت در پایان اسفندماه سال گذشته معادل 87.214 میلیارد ریال بوده که نشان دهنده رشد 45 درصدی این درآمدها نسبت به پایان سال قبل است.

مجموع درآمد بانک ملت در این زمان نسبت به مدت مشابه در سال 1401 هجری شمسی بالغ بر یک میلیون و 133 هزار و 394 میلیارد ریال با نرخ رشد 44 درصدی و سهم 29 درصدی در رتبه نخست بانک های بورسی قرار گرفت.

این بانک با جذب بیش از هفت میلیون و 752 هزار و 601 میلیارد ریال از سپرده های چهار ریالی تا پایان اسفند 1402 هجری شمسی نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل 24 درصد، رتبه نخست را در بین بانک های فهرست شده به خود اختصاص داده است.

سپرده های بلندمدت این بانک نسبت به مدت مشابه در سال 1401 هجری شمسی با 38 درصد افزایش به 3 میلیون و 284 هزار و 307 میلیارد ریال رسید که نشان دهنده سهم 20 درصدی بانک های درج شده در گام اول و در شاخص ریالی است. سپرده‌های کوتاه‌مدت با سهم ۲۸ درصدی از کل سپرده‌های کوتاه‌مدت ریالی در بانک‌های بورسی به یک میلیون و ۸۶۲ هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال رسید و در این شاخص نیز پیشتاز است.

این بانک در زمینه اعطای تسهیلات ریالی و ارزی نیز رتبه اول را به خود اختصاص داد و مجموع تسهیلات ریالی و ارزی بانک میله را در پایان اسفند ماه سال 1402 هجری شمسی به رقم چشمگیر 12615767 میلیارد ریال رساند. 16 درصد نسبت به سال قبل حاکی از سهم 34 درصدی از کل تسهیلات اعطایی بانک های بورسی است.

بانک ملت در سال گذشته توانست نسبت تسهیلات به کل منابع خود را 21 درصد افزایش دهد که این امر علاوه بر کسب رتبه اول در بین بانک‌های بورسی، موجب افزایش سودآوری این بانک شد.

مانده اعتبارات اسنادی بانک ملت در پایان سال 1402 هجری شمسی بالغ بر 627.910 میلیارد ریال و سهم این بانک از کل اعتبارات اسنادی بانک تجارت 26.18 درصد است.

بانک ملت با رشد 63 درصدی مانده تعهدات ضمانت‌نامه به ریال به یک میلیون و 587 هزار و 649 میلیارد ریال رسید که سهم 21.2 درصدی را در بین بانک‌های بزرگ تجاری به خود اختصاص داده است.

این گزارش می افزاید: نسبت کفایت سرمایه بانک ملت در پایان سال 1391 به رقم بسیار مناسب 10.78 درصد رسید که در مقایسه با سایر بانک ها و بر اساس استانداردها، نشان دهنده موفقیت این بانک در مدیریت و یکپارچه سازی موزون ریسک است. دارایی های. .

جایگاه مثبت ارزی بانک ملت در این مرحله بالغ بر یک میلیون و 101 هزار و 996 میلیارد ریال معادل 5 هزار و 980 میلیون دلار بوده که دارایی و ذخیره ارزشمندی برای بانک و سهامداران محسوب می شود.

نسبت قیمت به سود سهام بانک ملت نیز به رقم پایین 1.74 رسید که نشان دهنده ارزش ذاتی و عملیاتی بالای این سهام و بازدهی 47 درصدی سهام بانک ملت با وجود شرایط حاکم بر بازار سرمایه است. سال گذشته ، نشان دهنده جایگاه اول کارایی و ارزش بالا است.

از منظر محاسبات معیار نقدینگی امهود، سهام بانک ملت در سال 1402 نسبت به بانک های رقیب بر اساس تعداد روزهای معاملاتی و مقایسه ارزش بازار سهام بانک ملت و رشد شگفت انگیز بیش از 41 درصدی آنها در سال 1402 رتبه اول را به خود اختصاص داد. سال 1402 هجری شمسی نسبت به رشد اندک 0.81 درصدی ارزش شاخص صنعت بانکداری که حاکی از اطمینان سهامداران حرفه ای بازار سرمایه به این سهم پایه نسبت به سایر سهام بازار است.

در این مجمع مسعود نصر اصفهانی رئیس هیات مدیره بانک ملت گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور ارائه کرد و تاکید کرد: علیرغم اجرای سیاست های انقباض پولی و کاهش نقدینگی در سطح جامعه، بانک ملت با منابعی بالغ بر 8 میلیون میلیارد ریال معادل 10.62 درصد از حجم نقدینگی کشور است.

وی بیان کرد: ارزش بازار بانک ملت به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور با رشد 42 درصدی از یک هزار و 190 میلیون ریال به یک هزار و 690 میلیون ریال رسید و 26 درصد از ارزش کل بازار سهام را در اختیار دارد. بانک های بازار

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *