آمریکا: اوکراین ما را در جریان تلاش برای ورود به خاک روسیه نگذاشته بود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خبرگزاری ایسنا: متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که اوکراین از قبل واشنگتن را از تلاش خود برای ورود به روسیه از طریق استان مرزی کورسک مطلع نکرده است.

میلر در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن در تلاش نافرجام اوکراین برای ورود به خاک روسیه دست داشته است، گفت: ما هیچ اطلاعی نداشتیم. برای اوکراینی‌ها غیرمعمول نیست که از حقه‌هایی که او می‌خواهد استفاده کند آگاه نباشند.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوکراین در حمله به کورسک در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۰ سرباز و ۵۰ قطعه تجهیزات از جمله هفت تانک و ۸ نفربر زرهی را از دست داده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که یگان‌های نظامی روسیه و واحدهای مرزی سرویس امنیت فدرال این کشور به انهدام نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مرزی کورسک ادامه می‌دهند و عملیات همچنان ادامه دارد.

الکسی اسمیرنوف، فرماندار موقت استان کورسک روسیه نیز در کانال تلگرامی خود با اشاره به سرنگونی دو موشک اوکراینی در این منطقه نوشت: ستاد عملیات منطقه ای شبانه روزی فعال است و اوضاع تحت کنترل است.

این مقام روسی همچنین از آغاز روند تخلیه ساکنان مناطق مورد هدف موشک های اوکراینی و آماده سازی اقامتگاه های موقت برای آنها خبر داد. پرسنل پزشکی از مسکو و سن پترزبورگ نیز به آنجا رفتند.

حمله به کورسک که از روز سه شنبه آغاز شد و تا – ادامه دارد، یکی از بزرگترین تلاش های کی یف برای نفوذ به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ بین دو کشور در فوریه 2022 به شمار می رود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: حملات هوایی، نیروهای موشکی و توپخانه ای و نیروهای مرزی مانع از پیشروی دشمن در عمق خاک روسیه شد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز این حمله را مصداق حمله تروریستی دانست و آن را محکوم کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *