چرا قانون معافیت مشمولان ۳۵ سال دارای ۲ فرزند اجرا نمی‌شود؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: اگرچه در 13 تیر 1403 قانون معافیت مشمولان 35 سال سن و دارای دو فرزند به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد، اما این قانون هنوز اجرایی نشده است.

13 تیرماه قانون معافیت مشمولان 35 سال تمام و دارای دو فرزند به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد. طبق قانون، 15 روز پس از ابلاغ (یا انتشار در روزنامه رسمی)، ستاد کل نیروهای مسلح باید شرایط اعمال و اجرای این قانون را فراهم کند.

در این پیام آمده است: ستاد کل نیروهای مسلح در راستای تقویت دفاع از استقلال و تمامیت ارزی کشور، از توانمندی های ملی استفاده می کند و انگیزه لازم را برای انجام وظایف در جوانان ایجاد می کند. انجام وظیفه، رشد، تعالی، توانمندسازی و افزایش مهارت آنان طی سالهای اجرای برنامه کاهش مدت خدمت سربازی به طور متوسط ​​به 14 ماه با احتساب مدت زمان آموزش و جایگزینی سایر اعضا از طریق تامین منابع پایدار توسط دولت. . تعیین تکلیف مشمولان غایب و دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور که به تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات، فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی حوزه‌های علمیه می‌رسد باید به ماده ۴ قانون وظیفه عمومی پایبند باشند. .

در راستای سیاست های کلی برای جمعیت های واجد شرایط، افراد بالای 35 سال که دارای حداقل دو فرزند بوده و غیبت ندارند، از دوره اجباری خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند. “.

اما با توجه به پیگیری های خبرنگار شبکه های اجتماعی تسنیم و بررسی میدانی کلانتری های +10، این قانون هنوز از سوی ستاد کل به مراجع ذیربط و دفاتر پلیس +10 ابلاغ نشده است و در عمل وجود دارد. هیچ مشمولی از این قانون که امکان برخورداری از این معافیت جدید را ندارند.

متاسفانه تا – که ۴۴ روز از تصویب این قانون می گذرد، هنوز خبری از اجرای آن نیست. انتظار می رود مسئولان مربوطه علت این تاخیر را توضیح داده و تاریخ اجرای این قانون را اعلام کنند.

چرا قانون معافیت برای افرادی که 35 سال سن دارند و دو فرزند دارند اعمال نمی شود؟چرا قانون معافیت برای افرادی که 35 سال سن دارند و دو فرزند دارند اعمال نمی شود؟

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *