سیر صعودی میزان سرقت در ایران به دلایل مشکلات اقتصادی؛ اول موادمخدر و دوم دزدی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اعتبار: افزایش میزان سرقت در ایران گزارش شده است.

در بخش هایی از این گزارش می خوانید؛

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران؛ در چند سال گذشته میزان سرقت ها افزایش یافته است. به این ترتیب سرقت پس از سوء مصرف مواد مخدر دومین جرم بزرگ کشور محسوب می شود. همچنین دو سال پیش، سازمان زندان های کشور اعلام کرد که حدود ۶۸ درصد از زندانیان به دلیل جرایم «مواد مخدر و سرقت» در زندان هستند.

اما علیرغم نبود آمار دقیق از دو سال قبل در خصوص افزایش یا کاهش کشفیات سرقت، فرجه در سال گذشته (1402) تنها آمار عملکرد شش ماهه اول همان سال را اعلام و افزایش آن را اعلام کرد: کشف انواع سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته (1401) 24 درصد افزایش داشته و 58 درصد سرقت ها مربوط به سرقت های خرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 41 درصد افزایش داشته است. .

فرجه همچنین از افزایش 9 درصدی سرقت های عمده خبر داد و گفت: میزان سرقت از منازل و مغازه ها 11 درصد، طلافروشی ها 37 درصد، سرقت اجناس و اجناس 7 درصد و ورود غیر قانونی به اماکن شخصی و عمومی 6 درصد.” 72 درصد سرقت و جیب بری و 59 درصد سرقت مسلحانه.

همچنین در شهریورماه سال گذشته محمدرضا اکبری، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرجه گفت: بیشترین تعداد دستگیری ها در این برنامه دو روزه شامل استان های خراسان رضوی، تهران و استان البرز بوده است.

در سال 1401، اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه سرقت یکی از جرایم مهم در پنج سال گذشته بوده است، گفت: در سال 1400، 850 هزار پرونده بوده است مرتبط و حدود 300 هزار نفر در این زمینه توسط نیروهای پلیس انجام شده است، اما همه موارد به نتیجه نرسیده است.

این آمار نشان می دهد که جرم سرقت در ایران به دلیل مشکلات اقتصادی ادامه خواهد داشت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *