اینستاگرام در ترکیه رفع فیلتر شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: به گفته وزیر زیرساخت ترکیه، پس از موافقت اینستاگرام برای همکاری با مسئولان برای رفع نگرانی های دولت این کشور، این شبکه اجتماعی فیلتر نشد.

شامگاه شنبه 20 آگوست، دولت ترکیه پس از اینکه «شرکت موافقت کرد با مقامات برای رفع نگرانی‌های دولت همکاری کند»، حذف فیلتر از دسترسی به شبکه اجتماعی اینستاگرام را اعلام کرد.

عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه در پیامی در شبکه اجتماعی نوشت

او گفت: «دستاوردهای بزرگی در افزایش امنیت در محیط دیجیتال ترکیه، انطباق قانونی، حفاظت از حقوق کاربران و توسعه مکانیزم بازرسی عادلانه حاصل شده است.

اورال اوغلو افزود: «متا، شرکت مادر اینستاگرام، موافقت کرده است که قوانین ترکیه را رعایت کند و از حذف مؤثر پست‌ها و محتوایی که حاوی عناصر جنایات خاص یا تبلیغات تروریستی باشد، اطمینان حاصل کند».

در 12 آگوست، پس از محکومیت سیاست شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط یک مقام دولتی ترکیه به دلیل «جلوگیری مؤثر» از انتشار پیام‌های تسلیت شهروندان در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این شبکه اجتماعی در این کشور موجود نبود

یک مقام نظارتی بدون ارائه جزئیات گفت: در 2 آگوست (12 اوت) با تصمیم اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه، دسترسی به instagram.com مسدود شد.

در 31 ژوئیه، فخرالدین آلتون، مدیر اداره ارتباطات دولت ترکیه، اینستاگرام را به دلیل ممنوعیت فعال کاربرانی که پس از ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) پیام‌های تسلیت ارسال می‌کردند، محکوم کرد. رژیم صهیونیستی در تهران

در همین راستا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی را به دلیل ممانعت از انتقاد از رژیم صهیونیستی به “فاشیسم دیجیتال” متهم کرد. اردوغان گفت: «آنها حتی یک جمله ساده در انتقاد از رژیم صهیونیستی را توهین می‌دانند.»



تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *