علوم پزشکی زابل: بروز بیماری سل بین مردم سیستان در پی طوفان‌های گرد و خاک

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: طوفان گرد و غبار در منطقه سیستان بسیار ویرانگر است چرا که این پدیده باعث بروز بسیاری از بیماری های جدی در بین مردم از جمله سل شده است.

مسعود صالحی – در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سیستان ضمن تبریک به مناسبت هفته خبرنگار اظهار داشت: روایت صحیح در جامعه باعث رونق مطالبات و جلوگیری از انتشار اخبار کذب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: خبرنگاران – باید با روایت درست در جامعه امید ایجاد کنند. خبرنگاران باید به دستاوردهای نظام به ویژه در حوزه بهداشت و درمان اشاره کنند که اقدامات ارزنده ای در این زمینه برای افزایش امید در جامعه انجام شده است.

وی با بیان اینکه از فضای سیاسی فاصله داریم و فقط به فکر خدمت به مردم هستیم، گفت: تمام توان خود را برای جلب رضایت مردم سیستان در حوزه های بهداشتی و درمانی به کار گرفته ایم.

صالحی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سرمایش و گرمایش در بیمارستان امیرالمومنین علی (علیه السلام) زابل پایدار است، اما به دلیل قدیمی بودن سیستم، به چهار دستگاه چیلر جدید در این مجموعه نیاز داریم که هزینه زیادی دارد بهترین کار برای بهبود تاسیسات گرمایشی و سرمایشی است و ما برای تعویض و تعمیر دستگاه ها تلاش خواهیم کرد. قطعی برق نیز بر ناپایداری هوا در بیمارستان تأثیر می گذارد و فشار زیادی به چیلرها وارد می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: از آنجایی که هیچ عمل جراحی در بیمارستان شهدای هیرمند انجام نشد، تعدادی از کارکنان اتاق عمل این بیمارستان را به صورت موقت برای ارائه خدمات به بیماران به زهک و زابل اعزام کردیم. این در حالی است که پس از جذب نیروهای متخصص در مهرماه، این نیروها به بیمارستان شهدای هیرمند بازخواهند گشت.

وی با بیان اینکه به زودی دستگاه تصویربرداری عروقی در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) نصب می شود، گفت: متاسفانه ماجرای وارونه نصب دستگاه در فضای مجازی دست به دست می شود که ممکن است باعث شود. نارضایتی از مردم سیستان. محل نصب آماده است و طبق برنامه در هفته جاری نیروهای شرکت مربوطه جهت نصب به زابل خواهند آمد.

صالحی بیان کرد: وقوع طوفان های گرد و غبار در منطقه سیستان بسیار ویرانگر است و خبرنگاران باید به صورت ویژه با این موضوع برخورد کنند چرا که این پدیده باعث بروز بسیاری از بیماری های جدی مانند سل در بین مردم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: منطقه سیستان رتبه اول بیماری سل در کشور را دارد بنابراین باید معضل ریزگردها را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

صالحی ادامه داد: بزرگترین مشکل – سیستان وجود طوفان و ریزگردها در این منطقه است که زندگی مردم را به انحاء مختلف تحت تاثیر قرار داده است که گواه آن تعداد بیشماری از بیماران تنفسی، سل و ریوی در این منطقه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: برای برون رفت از شرایط سخت سیستان همه نخبگان و فعالان عرصه علم و دانش باید با همفکری و تلاش مضاعف دست به دست هم دهند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *