مقام دولتی: اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: رئیس سازمان ملی مهاجرت با اشاره به اجرای سامانه سپرده گذاری اتباع خارجی در بانک ها گفت: این افراد می توانند از تمامی خدمات بانکی از جمله دریافت تسهیلات بهره مند شوند.

عبدالله مبنی با اشاره به اعمال طرح ودیعه برای اتباع خارجی گفت: این طرح فقط شامل اتباع مهاجر و قانونی می شود که مورد پذیرش جمهوری اسلامی بوده و دارای مشخصات هویتی هستند.

وی افزود: بر اساس این طرح، شهروندان پس از سپرده گذاری، مانند سایر شهروندان مجاز خواهند بود از کلیه خدمات بانکی از جمله اخذ تسهیلات مطابق قوانین بانکی برخوردار شوند.

به گفته رئیس سازمان ملی مهاجرت، طرح سپرده اتباع اقدامی جدید در نظام اقتصادی و مالی کشور است و از سوی دیگر فضای امنی را برای مهاجران و اتباع مجاز به سرمایه گذاری در کشور ایجاد می کند. آنها در معرض برخی سودجویی ها نیستند.

طرح جذب و مدیریت منابع مالی و واریز اتباع و مهاجران خارجی به زنجیره های تولیدی کشور یکی از سیاست های جمهوری اسلامی ایران برای ساماندهی وجوه و منابع مالی شهروندان است که از سال 1402 آغاز شد.

بر اساس این طرح، در مرحله اول، تمامی اتباع خارجی می توانند با داشتن حساب بانکی با مشخصات خود در بانک ملی از کلیه خدمات بانکی از جمله کارت بانکی و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک بهره مند شوند.

رئیس سازمان هجرت کشور در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در تاریخ 8 اسفند 1393 بر ممنوعیت فعالیت و اقامت اتباع خارجی در استان های ممنوعه تاکید کرد و گفت: طرح سرمایه گذاری و برخورداری اتباع خارجی. تسهیلات بانکی شامل استانداری های ممنوعه نمی شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *