معرفی سریال نون خ | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام سریال: Noon K

ژانر: طنز اجتماعی

انتشار اولیه: 2018

کارگردان: سعید آقاخانی

تعداد فصل: 5

تعداد قسمت ها: 90

سری N.K

بازیگران: علی صادقی، حمیدرضا آذرنگ، هومن حاج عبدالله، سیاوش مفیدی، فریده صباح منصور، نعیما نظام دوست، سیروس منت، نسرین مرادی، هادیا بازوند، نادا قاسمی، صبا ایزدبنا، شیدا یوسفی و وحید قاضی زاهد.

خلاصه سریال

این سریال که ماهیتی اجتماعی اما با نگاهی طنز دارد، داستان خانواده ای را روایت می کند که پدرشان از مشکلات مالی رنج می برد. این مجموعه درباره مشکلات اقتصادی – جامعه است.
و همچنین، ظهر. خ. بهانه ای است برای نشان دادن فرهنگ و آداب و رسوم برخی از شهرهای کشورمان. بنابراین بخشی از داستان در منطقه کردستان با لباس و گویش کردی می گذرد و لوکیشن های زیادی دارد.

سعید آقاخانی در نقش نورالدین خانزاده

سعید آقاخانی بازیگر، فیلمنامه نویس و کارگردان ایرانی در ۱۳ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار کردستان به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه تهران است و فعالیت هنری خود را با بازی در سریال طنز «سفر ۵۷» ساخته مهران مدیری در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد.

اگرچه آقاخانی با بازی در سریال های طنزی چون خوش ساعت و محکوم فراری قبل از سریال نون.خ به عنوان شخصیتی شناخته شده در دنیای طنز معرفی شد. اما این سریال نقطه عطفی در کارنامه هنری او بود.

او با ایفای نقش نورالدین خانزاده در سریال نون خ، طنز و موقعیت های اجتماعی و خانوادگی را با ظرافت خاصی در هم آمیخت و به لطف شخصیت محبوب و دیالوگ های طنزش به دل مخاطب راه پیدا کرد.

چرا نون خا اینقدر خوبه؟

شخصیت پردازی ها در «نون خا» مفصل و روشنگر است. مشخص است که امیر وفایی فیلمنامه ای جامع ارائه کرده و در عین حال به دنبال خلق شخصیت های جدید و دوست داشتنی بوده است. از یک هنرمند، یک عاشق دل شکسته، یک نانوا، یک معلم، یک سازنده، یک دوستدار محیط زیست گرفته تا یک معتاد، یک دزد و … را می توانید در نون خا پیدا کنید. تنها شخصیتی که در «نون خا» حضور ندارد، شخصیت منفی و سیاه پوست است. حتی سلطانی یا خلیل خانزاده هم با آن همه خودخواهی و برنامه ریزی برای کلاه گذاشتن بر سر مردم، شخصیت های نامطلوبی نیستند و ممکن است در صحنه هایی مخاطب با آنها همراه شود. از سوی دیگر، «نون خا» تصویری تصنعی از زندگی ارائه نمی‌کند، بلکه سعی می‌کند در آن غرق نشود و وقت خود را در طرح مسائل و مشکلات و بدبختی‌ها – که مثل همیشه کم نیستند – تلف نکند. مورد با بدبختی ها زندگی معمولی، آن را بپذیر و برای حل آن قدم برداری.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *