تماس تلفنی صدر اعظم آلمان با رئیس جمهور / پزشکیان: ایران ضمن استقبال از توسعه تعاملات با همه کشور‌ها و تاکید بر حل مشکلات از طریق مذاکره، هرگز تسلیم فشار، تحریم و تجاوزگری نخواهد شد بلکه پاسخ به متجاوزین را حق خود می‌داند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس جمهوری بر رفع موانع برای بهبود روابط ایران و کشورهای اروپایی تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه روابط با همه کشورهای اروپایی از جمله آلمان بر اساس دوستی، اعتماد متقابل و متقابل است. احترام گذاشتن

جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تماس تلفنی دکتر مسعود مزیکیان نخست وزیر آلمان بعدازظهر روز دوشنبه با آقای اولاف شولتز، رفع موانع بهبود روابط ایران و کشورهای اروپایی را ضروری دانست. ایران خواهان توسعه روابط با همه کشورهای اروپایی از جمله آلمان بر اساس دوستی و ایجاد اعتماد متقابل و احترام متقابل است.

رئیس جمهور حفظ و ارتقای صلح، ثبات و امنیت منطقه ای و جهانی را یکی از سیاست های محوری جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: در شرایطی که رژیم صهیونیستی می گذرد، با زیر پا گذاشتن تمامی معاهدات و قوانین بین المللی. ضمن ادامه جنایت و نسل کشی در غزه و ارتکاب اقدامات تروریستی در سایر کشورها برای امنیت منطقه و صلح جهانی با چالش و بحران جدی مواجه شد و مردم جهان از کشورهای اروپایی به ویژه آلمان انتظار دارند نقش موثری داشته باشند. در پایان دادن به نسل کشی صهیونیست ها در غزه به جای حمایت از این رژیم.

دکتر مدیشیان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات بین المللی می داند، گفت: ایران اگرچه از توسعه تعاملات با همه کشورها و تاکید بر حل مشکلات از طریق مذاکره استقبال می کند، اما هرگز تسلیم نمی شود. در حوزه فشار و تحریم، قهرآمیز و تهاجمی نخواهد بود، اما بر اساس استانداردهای بین‌المللی، حق پاسخگویی به متجاوزان را دارد.

در این تماس تلفنی آقای اولاف شولتز نخست وزیر آلمان ضمن تأیید تبریک انتخاب دکتر مزیکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، ضمن قدردانی از مواضع ارزشمند ایشان، بر آمادگی و علاقه کشورش برای بهبود روابط با ایران در همه زمینه ها .

نخست وزیر آلمان همچنین برقراری صلح و امنیت در منطقه را یکی از اولویت های رویکرد آلمان در قبال غرب آسیا و جهان برشمرد و بر ضرورت توقف فوری جنگ و خشونت در غزه و تشکیل کشور فلسطینی تاکید کرد. آتش بس در این منطقه.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *