وعده وزیر پیشنهادی کشور: اتباع بیگانه را ساماندهی خواهیم کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در خصوص جزئیات دیدار با وزیر پیشنهادی کشور گفت: اولین وزیر پیشنهادی – (سه شنبه 2 مردادماه) در جلسه ملی میزبانی کردیم. شورا. کمیته امنیت و سیاست خارجی شورای اسلامی آقای اسکندر مومنی و گزینه پیشنهادی وزارت کشور بود.

رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی کشور گفت: وزارت کشور یک وزارتخانه مشترک بین وزارتخانه ها است و بسیاری از امور آن در قالب شوراهای مختلف است که به طور مستقیم وظایف را انجام نمی دهند، اما وزارت کشور یک تقسیم بندی و هماهنگی است. از سایر نهادها آنها بر موضوع وحدت ملی که شعار حکومت است تاکید کردند و گفتند که قصد دارند از نظرات مختلف استفاده کنند. ایشان همچنین خاطرنشان کردند که دولت آقای مدشکیان تنها وزارتخانه ای است که نسبت به دولت قبلی ایشان منتفع شد و این سیاست ما در استان هاست.

شایستگی مهمترین عنصر در امر انتصابات است

وی بیان کرد: برنامه های آنها چند محور داشت که اولین محور آن بحث انتصابات بود که می گفتند شایستگی در انتصابات مهم است و شاخص هایی برای آن در تیم های کاری قرار می دهیم. آنها همچنین بر مشورت با نمایندگان و پارلمان تاکید کردند. اصل بر انتقال همه استانداران نیست.

رضایی گفت: کسانی که کار می کنند به کار خود ادامه می دهند. شایستگی نیز مهمترین عنصر در موضوع انتصابات است. استانداران، فرمانداران و فرمانداران همه افراد شایسته خواهند بود.

وی بیان کرد: محور بعدی در طرح ایشان امنیت عمومی است و گفتند امنیت را از نظر امنیت منفی و مثبت تامین می کنیم و به امنیت سرمایه اجتماعی هم فکر می کنیم. محور بعدی برنامه ایشان سیاست همسایگی بود و خاطرنشان کرد که باید در قراردادهای مرزی با همسایگان تعامل لازم را داشته باشیم.

در گام اول باید جلوی ورود شهروندان گرفته شود

رضایی ادامه داد: محور بعدی برنامه هایشان بر روی اتباع بیگانه بود و به تعداد و تراکم آنها اشاره کردند و گفتند که اولین قدم باید جلوی ورود اتباع و سپس ساماندهی باشد و راه حل آنها برای ساماندهی اتباع بیگانه این بود که جلوگیری از آنها مرزهایی که گفتند در این منطقه برنامه ریزی شده است

رضایی گفت: تقسیمات ایالتی و نظارت بر شوراها از دیگر برنامه های مهم وی بود. در زیر اعضای کمیته به ارائه مطالب و سوالات خود پرداختند.

کسی مرا نزد دکتر نیاورد

وی درباره معرفی اسکندر مومنی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور گفت: آقای مومنی در این زمینه تایید کردند که هیچکس من را به آقای مزیکیان معرفی نکرده است اما شناخت من از آقای مزیکیان به گذشته و در دانشگاه تبریز برمی گردد. به همین دلیل آقای مدزیکیان من را برای سمت وزیر کشور معرفی کرد.

اگر به این نتیجه رسیدید که استانداری مناسب است، آن فرد را نگه دارید

رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی دولت در خصوص انتصابات گفت که رئیس جمهور گفته باید یک سری شاخص ها در نظر گرفته شود مانند تشکیل دولت، انتخاب مدیران بر اساس شاخص ها و نگاه شایستگی. وی از سخنان رئیس جمهور گفت: اگر دیدید استاندار مناسب است، این فرد را نگه دارید و با او ادامه دهید و اگر دیدید فرد شایسته ای است، با او ادامه دهید.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *