زمین در تب می‌سوزد! گرم‌ترین ژوئیه تاریخ

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: بر اساس گزارشی که روز گذشته (دوشنبه) توسط اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) منتشر شد، زمین گرم ترین ماه جولای خود را تجربه کرد و شاهد چهاردهمین ماه متوالی رکورد دمای جهانی بود.

بر اساس گزارش این سازمان، میانگین دمای سطح زمین در ژوئیه سال جاری (2024) 1.21 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین قرن بیستم بوده است و گرمترین جولای در رکورد جهانی سازمان ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) از زمان تاکنون است. 175 سال.

به گزارش آناتولی، اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده یک آژانس علمی و نظارتی ایالات متحده است که مسئول پیش بینی آب و هوا، نظارت بر اقیانوس ها و شرایط جوی، نقشه برداری از دریاها، انجام اکتشافات در اعماق دریا، مدیریت ماهیگیری و حفاظت از گونه های موجود در پستانداران دریایی در خطر انقراض است. در منطقه اقتصادی نتیجه گیری به ایالات متحده است.

بر اساس این گزارش، آفریقا، اروپا و آسیا گرم ترین جولای و آمریکای شمالی دومین جولای گرم را تجربه کردند.

دمای جهانی اقیانوس ها نیز دومین گرم ترین دمای ثبت شده بود و به 15 ماه متوالی درجه حرارت بالا پایان داد.

دمای سطح زمین 1.28 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین قرن بیستم بود که آن را به گرمترین سال در تاریخ تبدیل کرد. آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی همگی شاهد بالاترین دمای سالانه خود بودند.

این گزارش همچنین به کمتر از حد متوسط ​​پوشش برف نیمکره شمالی و وسعت یخ دریاهای جهانی اشاره کرد که پوشش یخی قطب جنوب در رتبه دوم و کوچکترین رکورد قرار دارد.

فعالیت مناطق گرمسیری در ماه جولای کمتر از حد متوسط ​​بود: این گزارش گفت که هفت طوفان شناسایی شده در سراسر جهان در ماه جولای رخ داده است که کمتر از میانگین دوره 1991-2020 است.

گرما می تواند کشنده باشد و هر ساله افراد بیشتری به دلیل تغییرات آب و هوایی جان خود را از دست می دهند، اما با رایج شدن این روزهای گرم – به گفته دانشمندان آب و هوا، “روند غیر طبیعی جدید” – اثرات ناخوشایند افزایش دما بر بدن بیشتر می شود. و رایج تر

سازمان جهانی بهداشت در این باره می گوید: تغییرات آب و هوایی بزرگترین تهدید برای سلامت انسان است. ممکن است اغراق آمیز به نظر برسد، اما کارشناسان همچنین می گویند که خیلی هم دور از ذهن نیست.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *