آکسیوس: آمریکا و اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو می‌کنند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خبرگزاری ایسنا: رسانه های آمریکایی گزارش دادند که مقامات امنیتی واشنگتن و تل آویو درباره برنامه هسته ای ایران رایزنی خواهند کرد.

دو مقام فعلی و سابق آمریکا و اسرائیل مدعی شدند که سازمان های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در حال بررسی دقیق اطلاعات جدید درباره فعالیت های هسته ای ایران هستند که می تواند در تحقیق و توسعه سلاح های هسته ای استفاده شود.

بر اساس گزارش آکسیوس، برخی از مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفته اند که این اطلاعات نشانه نگران کننده ای از اهداف هسته ای ایران است، اما برخی دیگر از مقامات دو طرف معتقدند که این تنها یک تغییر ناگهانی و موقت است که نشان دهنده تغییر در سیاست و سیاست ایران است. . استراتژی استفاده از سلاح های هسته ای یک سلاح (فناوری هسته ای) نیست.

مقامات ارشد آمریکایی و رژیم صهیونیستی قرار است روز پنجشنبه هفته جاری نشستی با “گروه مشورتی راهبردی آمریکا و اسرائیل” برگزار کنند تا درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و سایر موضوعات گفتگو کنند.

نشست روز پنجشنبه اولین مذاکرات سطح بالا و مفصل بین ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته ای ایران است که از مارس 2023 آغاز می شود.

یک مقام اسرائیلی گفت: پس از شکست اطلاعاتی این سامانه در 7 اکتبر 2023 که منجر به آغاز عملیات طوفان الاقصی شد، جامعه اطلاعاتی اسرائیل هرگونه اطلاعاتی درباره اقدامات ایران در راستای تسلیحات هسته‌ای را با جدیت بیشتری بررسی خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: در سال 2007 سازمان های اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی خود از فعالیت های هسته ای ایران اعلام کردند که تهران از سال 2003 تاکنون برنامه هسته ای نظامی فعالی نداشته است. ارزیابی.

کاخ سفید و دستیاران بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از اظهار نظر در این مورد خودداری کردند.

در بخشی دیگر از گزارش آکسیوس با اشاره به وضعیت فعلی برنامه هسته‌ای ایران آمده است: بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه می، ایران تقریباً 142 کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده با خلوص 60 درصد در اختیار دارد. به معنای افزایش بیش از 20 درصدی نسبت به مقدار آن در گزارش قبلی بهمن ماه است.

در ارزیابی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز ادعا شده است که ایران برای غنی‌سازی این میزان تا 90 درصد، تنها به چند هفته زمان نیاز دارد. ایران برای ساخت بمب هسته ای به حدود 42 کیلوگرم اورانیوم غنی شده با خلوص 90 درصد نیاز دارد.

این اطلاعات جدید یکی از موضوعاتی خواهد بود که در نشست روز پنجشنبه آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد ایران مورد بحث قرار خواهد گرفت.

یک مقام آمریکایی گفت: هیچ نتیجه گیری نهایی درباره این اطلاعات جدید وجود ندارد، اما موضوعاتی را مطرح می کند که آمریکا و رژیم صهیونیستی باید در مورد آن بحث کنند.

ریاست هیات آمریکایی را جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، ران درمر، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی و تزاکی هانگبی، وزیر کشور، برعهده خواهند داشت. مشاور امنیتی این رژیم نیز رئیس هیئت اسرائیلی خواهد بود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *