معرفی انیمه شهر اشباح – Spirited Away

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام انیمه: Spirited Away

ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، خانوادگی

مدت زمان فیلم: 125 دقیقه

تاریخ انتشار: 20 جولای 2001 (ژاپن) – 28 مارس 2003 (ایالات متحده آمریکا)

استودیو: توهو

کشور سازنده: ژاپن

زبان ژاپنی

کارگردان: هایائو میازاکی

سازنده: توشیو سوزوکی

نویسنده: هایائو میازاکی

امتیاز (IMDB): 8.6

بازیگران:

  • مولانا جنگلبان است
  • میو ایرینو
  • مری ناتسوکی
  • تاکشی نایتو
  • یاسوکو ساواگوچی
  • پونتا سوگاوارا

خلاصه

این انیمه داستان دختری 10 ساله به نام چیهیرو را روایت می کند که به طور تصادفی با پدر و مادرش وارد دنیای عجیبی می شود و پس از اینکه جادوگری آنها را به خوک تبدیل می کند، مجبور می شود در حمامی بزرگ زندگی کند که باید برای پیدا کردن آن تلاش کند. راهی برای نجات پدر و مادرش و بازگشت به دنیای انسانی…

تحلیل فیلم

شهر ارواح یک انیمه محبوب ژاپنی بر اساس موضوع اخلاقی است که هم کودکان و هم بزرگسالان از تماشای آن لذت می برند. یکی از نقاط قوت این انیمه بار اخلاقی قوی آن است.

داستان این انیمه انگشت اتهام را به سمت طمع و پرخوری نشانه رفته است. یک محیط بیگانه می تواند آنقدر دلسوزی به او برسد که یک گلوله دوده را که زیر وزن زغال سنگ خرد می شود نجات دهد.

صحنه های فیلم همانطور که از یک اثر شرقی انتظار می رود مملو از فداکاری، وفاداری، تحمل، احساس وظیفه و عشق است که به ویژه برای کودکان الهام بخش خواهد بود. علاوه بر این، تلاش شد تا با نشان دادن چگونگی غلبه بر موانع بزرگ توسط یک دختر بچه، اضطراب ناشی از آزمایش چیزهای جدید در کودکان کاهش یابد.

در این فیلم نیز مانند اکثر آثار میازاکی، عنصر تحقیق کلیدی است و مضامینی مانند خودشناسی و ارزش روابط مطرح می شود. علاوه بر این، تبدیل شخصیت ها از والدین چیهیرو به خوک، یوبابا به پرنده، هاکو به اژدها، بی چهره به هیولای گوشتخوار و هیولای بدبو به روح رودخانه قابل توجه است.

با این حال، محتوای نسبتا خشونت آمیز انتقاداتی را به دنبال داشته است، مانند صحنه ای که کودک غول پیکر سعی می کند بازوی چیهیرو را بشکند، حمله و خونریزی اژدهای کاغذی، تقسیم شدن زنیبا به دو قسمت، طراحی ناشناخته، تصویر ترسناک و کارگران. قورت دادن همه آنها بسیار سخت به نظر می رسد.

سیگار کشیدن در چندین صحنه، غم و اندوه و ترس شدید چیهیرو، تماشای تبدیل شدن پدر و مادرش به خوک را به تصویر می‌کشد و مرگ هاکو ممکن است کودکان حساس را آزار دهد.

با تمام این اوصاف، این انیمه رکوردهای باکس آفیس ژاپن را شکست و به اولین فیلم ژاپنی تبدیل شد که به فروش 200 میلیون دلاری در آمریکا رسید.

فروش فیلم

انیمیشن شهر ارواح که با بودجه ای بین 15 تا 19.2 میلیون دلار تولید شد، توانست به فروش 395.5 میلیون دلاری در گیشه دست پیدا کند.

لبه

انیمه شهر ارواح برنده اسکار شد اما میازاکی نه!

در سال 2003، این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد، اما میازاکی برای پذیرش آن در مراسم شرکت نکرد. دلیل این امر موضع سیاسی آمریکا در جنگ عراق است. میازاکی در ژاپن تایمز اظهار داشت که مایه تاسف است که به دلیل اتفاقات بسیار غم انگیزی که در جهان در حال رخ دادن است و شرایط و موقعیت های فعلی نمی تواند واقعاً از کسب این جایزه خوشحال باشد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *