درخواست روزنامه جمهوری اسلامی از دولت پزشکیان: با خطر طالبان مقابله کنید؛ نباید بر سفارتخانه و کنسولگری تسلط داشته باشند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

روزنامه جموری اسلامی از دولت پزشکی خواست تا با تهدید طالبان مقابله کند.

به گفته جمهوری اسلامی ایران، دولت خودخوانده طالبان سه سال است که با حمایت دولت آمریکا در افغانستان حکومت می کند و به هیچ یک از اصول دموکراسی و معیارهای اعلام شده از سوی سازمان ملل متحد و شامل آن پایبند نیست. در منشور ملل از دولت آمریکا جز همراهی با گروه های تروریستی و استفاده ابزاری از آنها برای رسیدن به اهداف خود انتظاری نمی توان داشت، اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، تعامل ناشیانه و سهل انگارانه دولتمردان کشورمان و برخی فعالان رسانه ای در قبال طالبان و گروه های تروریستی است. بزرگان خطری که این گروه برای منطقه و ایران دارد قابل توجه است. پاکسازی طالبان و گمراه کردن این گروه با شعارهای ظاهرا ضد آمریکایی، برای آگاهان مسائل سیاسی منطقه ای و بین المللی مناسب نیست. متأسفانه دولت دوازدهم و سیزدهم با این پدیده خطرناک برخورد هوشمندانه ای نکردند و در سه سال اخیر امتیازات زیادی به طالبان در ایران دادند که با نظام های حاکم بر روابط بین الملل همخوانی ندارد. حکومت نامشروعی که نه منتخب مردم است و نه به رسمیت شناخته شده است، نباید بر سفارتخانه ها و کنسولگری ها مسلط شود و تقریباً شبیه دولت های قانونی و شناخته شده به او جایگاهی داده شود و دستش در کشور ما آنقدر باز است که همه احساس خطر کنند.

این روزنامه افزود: یکی از انتظارات جدی دولت چهاردهم مقابله با تهدید طالبان با استفاده از نفوذ دیپلماتیک است. قطع امتیازات، احیای امکانات و تسهیلات و تعامل در چارچوب قانونی مانند یک دولت غیرقانونی و ناشناس از جمله این اهرم هاست. حکومت جمهوری اسلامی باید از مردم افغانستان حمایت کند و تنها دولتی را که در انتخابات آزاد با رای مردم این کشور تشکیل می شود به رسمیت بشناسد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *