آیا درجه و نوع کولر گازی تأثیری در میزان مصرف آن دارد؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مصرف چیلر گازی به دلیل مکانیسم کاری آن اساساً بیشتر از چیلر آبی است. مدیرکل انرژی و امور مشتریان توانیر چندی پیش اعلام کرد که استفاده از کولر به جای کولر آبی در مناطق معتدل میزان برق مصرفی این مناطق و حجم قبوض برق در مناطق معتدل را تا 6 برابر افزایش می دهد. . ماه های گرم این مشترکین تا 24 برابر افزایش می یابد. ساکنان مناطق ساحلی کشور مجبور به استفاده از این کولرها هستند و این موضوع در محاسبه قبض برق آنها نیز لحاظ می شود. اما این دسته از مشترکان باید در هنگام خرید و راه اندازی این دستگاه به مصرف خود توجه کنند.

مصرف برق یک کولر آبی به طور متوسط ​​بین 90 تا 120 کیلووات ساعت در ماه است در حالی که این رقم برای کولر گازی حداقل 800 کیلووات ساعت خواهد بود. با توجه به مصرف بالای برق کولر گازی ها علاوه بر تاثیر بر محیط زیست و همچنین رطوبت زدایی هوای اتاق، بهتر است مشترکانی که در مناطق غیر گرمسیری مانند تهران زندگی می کنند در استفاده از این کولرها تجدید نظر کنند. . اما اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید، رعایت نکاتی در هنگام خرید و استفاده از این دستگاه ها به کاهش قبض برق شما کمک می کند.

آیا دمای کولر بر میزان برق مصرفی تأثیر می گذارد؟

برخلاف چیلر آبی که هوای گرم را به بیرون خنک می کند و به داخل خانه می فرستد، کولر گازی با گرفتن گرما از داخل و انتقال آن به بیرون کار می کند.

به گزارش سایت «کاماپرس»، این فرآیند در کولر گازی با استفاده از گاز مبرد انجام می شود و به عهده موتور یا کمپرسور دستگاه است. هر چه دمای مبرد کمتر باشد، فشار وارده بر کمپرسور و در نتیجه مصرف انرژی بیشتر می شود. هر درجه کاهش دما باعث افزایش مصرف انرژی به طور متوسط ​​3-5٪ می شود. یعنی اختلاف دمای 27 تا 18 درجه 30 درصد اختلاف در مصرف انرژی خواهد داشت و این البته به نوع دستگاه و میزان توان آن بستگی دارد.

کولر گازی را روی چه دمایی تنظیم کنیم؟

دمای مناسب و سالم اتاق به طور متوسط ​​بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد است. دمای پایین باعث مشکلات تنفسی و عروقی، التهاب ریه و تشدید آلرژی می شود. همچنین خطر هیپوترمی در دمای بین 18 تا 15 درجه سانتیگراد وجود دارد. توجه داشته باشید که این دما برای افراد مسن و کودکان نامناسب و خطرناک است.

آیا نوع و نوع کولر گازی در مصرف آن تاثیر دارد؟

برچسب انرژی چه چیزی را نشان می دهد؟

برچسب انرژی معیاری است که می توان از آن برای تعیین کارایی انرژی یک دستگاه استفاده کرد. همه می دانیم که هرچه درجه خنک کننده بیشتر به سمت سبز و حرف A حرکت کند، دستگاه از نظر مصرف برق بهتر است. اما موارد دیگری نیز در این برچسب وجود دارد.

یکی ظرفیت خنک کننده است که با BTU اندازه گیری می شود و از ضرب مساحت اتاق در یک عدد ثابت به دست می آید. این عدد ثابت که ضریب BTU نامیده می شود معیاری برای سنجش شرایط محیطی و شرایط اقلیمی محل سکونت است. در مناطق معتدل این ضریب بین 400 تا 500 متغیر است. این عدد ظرفیت روی برچسب برق دستگاه درج شده است. طبیعی است که با افزایش ظرفیت کولر گازی، مصرف برق آن نیز افزایش می یابد و خرید کولر گازی با ظرفیت بیشتر از مقدار مورد نیاز، علاوه بر هزینه اضافی هنگام خرید، هزینه های نجومی را نیز به مشتریان تحمیل می کند. مشترک هنگام پرداخت قبض اگرچه میزان برق مصرفی کولر گازی به عوامل زیادی از جمله برند و مدل بستگی دارد، جدول زیر تخمینی از میزان مصرف را بر اساس ظرفیت ارائه می دهد:

آیا نوع و نوع کولر گازی در مصرف آن تاثیر دارد؟

اهمیت مجهز بودن کولر به اینورتر چیست؟

عوامل متعددی در رتبه بندی قدرت دستگاه موثر هستند. یکی از این عوامل مجهز بودن دستگاه به اینورتر است. از آنجایی که دستگاه های مجهز به اینورتر همیشه با حداکثر ظرفیت کار نمی کنند، انرژی کمتری مصرف می کنند. مصرف برق در چیلرهای مجهز به اینورتر 30 تا 60 درصد کمتر از چیلرهای گازی قدیمی است.

چه نوع کولر گازی برق کمتری مصرف می کند؟

کولرگازی ها انواع مختلفی دارند و مکانیزم کار همه آنها شبیه به یکدیگر است که در نتیجه مصرف برق آنها نیز در یک محدوده قرار می گیرد. این در حالی است که کولرهای پنجره ای به دلیل ظرفیتی که دارند مصرف بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. کولرهای موجود نیز به دلیل ظرفیت زیاد، برق بیشتری مصرف می کنند. به طور کلی کولر گازی اسپلیت نسبت به انواع دیگر برق کمتری مصرف می کند.

آیا نوع و نوع کولر گازی در مصرف آن تاثیر دارد؟

منبع: سایت صنعت، معدن و تجارت

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *