یونسکو: از زمان روی کار آمدن طالبان ۱/۴ میلیون دختر از تحصیل محروم شده‌اند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

شفقنا: در حالی که طالبان سومین سال کنترل خود را بر افغانستان جشن می گیرد، میلیون ها دختر افغان تحصیلات خود را از دست داده اند و امیدی به بازگشت به مدرسه ندارند.

فرانس 24 نوشت: آژانس فرهنگ سازمان ملل متحد – پنجشنبه اعلام کرد که از زمان بازگشت طالبان به قدرت در سال 2021، حداقل یک میلیون و 400 هزار دختر در افغانستان از دسترسی به آموزش متوسطه محروم شده اند و اکنون آینده یک نسل کامل در خطر است. .

یونسکو در بیانیه ای اعلام کرد که دسترسی به آموزش ابتدایی نیز به شدت کاهش یافته است و تعداد پسران و دخترانی که در مدرسه ثبت نام کرده اند 1.1 میلیون نفر کاهش یافته است. این سازمان گفت: “یونسکو نگران پیامدهای زیانبار ناشی از نرخ ترک تحصیل در دبیرستان است که ممکن است منجر به افزایش کار کودکان و ازدواج زودهنگام شود.” تنها در سه سال، مقامات عملا نزدیک به دو دهه پیشرفت مداوم در آموزش و پرورش افغانستان را نابود کردند و آینده یک نسل کامل اکنون در خطر است.

این نهاد فرهنگی سازمان ملل افزود: اکنون نزدیک به 2.5 میلیون دختر از حق تحصیل محروم هستند، یعنی 80 درصد دختران در سن مدرسه در افغانستان.

لازم به ذکر است که دولت طالبان که توسط هیچ کشور دیگری به رسمیت شناخته نمی شود، محدودیت هایی را برای زنان اعمال کرد که سازمان ملل متحد آن را «آپارتاید جنسیتی» توصیف کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *