طلای المپیک ساروی پس گرفته می‌شود؟/ شکایت الکسانیان و ارمنستان به IOC

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خبرگزاری ایسنا: آرتور الکسانیان و کمیته المپیک ارمنستان به نتیجه جدال کشورشان با مهمت هادی سروی به شدت اعتراض کردند.

کاروان ارمنستان در المپیک پاریس بدون مدال طلا ماند و تنها سه نقره و یک برنز کسب کرد اما مسئولان ورزش ارمنستان به نتیجه بازی فینال آرتور الکسانیان و مهمت هادی سروی اعتراض دارند. کمیته ملی المپیک ارمنستان خواهان بررسی نتیجه نهایی این مبارزه شد.

الکاسانیان در فینال وزن 97 کیلوگرم به مصاف محمد هادی صرافی رفت. زمانی که سروی 3-1 پیش افتاد، مربی الکسانیان دعوت به چالش کرد اما داوران متوجه تخلف نشدند و به همین دلیل یک امتیاز دیگر به سروی تعلق گرفت و در نهایت او 4 بر یک پیروز شد.

الکسانیان بلافاصله ابراز ناراحتی کرد و پس از بازی فینال گفت: برای گرفتن مدال طلا به اینجا آمدم اما همه دیدید که در جریان مبارزه من چه گذشت. در یک صحنه کشتی گیر ایرانی به طور کامل با هر دو پا از رینگ خارج شد و من از مربیان درخواست چالش کردم چون باید یک امتیاز می گرفتم اما در عوض دو امتیاز به کشتی گیر گیر ایرانی تعلق گرفت. مطمئنم یک نقطه باید مال من باشد.

کمیته المپیک ارمنستان بلافاصله وارد عمل شد و مصمم به کسب مدال طلا برای این کشور شد. اولین شکایت به فدراسیون جهانی کشتی ارسال شد. کارن گیلویان معاون وزیر ورزش این کشور گفت: منتظر پاسخ کتبی هستیم که ضمیمه درخواست کمیته ملی المپیک ارمنستان به مراجع مربوطه خواهد شد.

با این حال، فدراسیون جهانی کشتی، درخواست تجدیدنظر را رد کرد و تشخیص داد که کار داوران نهایی درست بوده است.

آماده رفتن به لوزان

ماجرا می توانست به همین جا خاتمه یابد، اما الکسانیان پس از ورود به وطنش به خبرنگاران گفت که آماده است تا شکایت را تا پایان پیگیری کند. وی گفت: فرصتی برای تجدید نظر در این تصمیم وجود دارد. قهرمان المپیک 2016 ریو توضیح داد که همه چیز در این ویدئو مشخص است. WWF شکایت ما را نمی پذیرد زیرا چگونه می تواند گناه خود را بپذیرد؟ به کمیته بین المللی المپیک شکایت خواهیم کرد. ویدیو را ارائه خواهیم داد. بگذارید کارشناسان نگاه کنند و بگویند حق با کیست.

کمیته ملی المپیک ارمنستان بار دیگر از پیگیری این پرونده خبر داد و گفت: درخواست تجدیدنظر به کمیته استیناف IOC ارائه شد و آنها از ما توضیح خواستند. در روزهای آینده باید تمامی مدارک را ارسال کنیم.

کارن گیلویان، معاون وزیر ورزش معتقد است که عدالت اجرا می شود و حتی در صورت رد درخواست آنها از سوی کمیته استیناف، آمادگی پیگیری این شکایت را دارند. وی گفت: در بازی های المپیک نیز مواردی وجود داشت که تصمیمات با تعداد مشابهی تغییر می کرد. مطمئن هستیم که آرتور الکسانیان در این مبارزه شکست نخورده است. بگذارید کمیته استیناف تصمیم بگیرد. تا آخر تلاش خواهیم کرد. امیدوارم عدالت اجرا شود. ما به لوزان خواهیم رفت.

حالا آرتور الکسانیان نمی تواند بگوید که تا المپیک لس آنجلس به کار خود ادامه می دهد یا خیر. آرتور 32 سال سن دارد و مدال های زیادی در طول دوران حرفه ای خود کسب کرده است. شامل پنج قهرمانی جهان، هفت قهرمانی اروپا و چهار مدال المپیک: طلا در ریو 2016، نقره توکیو 2020، برنز در لندن 2012 و حالا یک نقره دیگر در پاریس که می خواهد آن را به طلا تبدیل کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *