ستاد اربعین: زائران مرز خسروی را در اولویت‌ خود برای انتخاب مرز قرار دهند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: رئیس ستاد اربعین کشور با تاکید بر وضعیت مناسب در مرزهای خسروی از زائران خواست تا مرزهای خسروی را در اولویت انتخاب مرزها قرار دهند.

سید مجید میراحمدی شامگاه چهارشنبه در بازدید از مرز خسروی اظهار داشت: با بررسی وضعیت تردد در این مرز اکنون 6 مرز فعال در کشور داریم که وضعیت بسیار خوبی دارند.

وی با بیان اینکه تردد و عبور از مرزهای شش گانه کشور به مدت چهل روز بدون توقف و بدون مشکل صورت می گیرد، تصریح کرد: هماهنگی هایی نیز بین ما و طرف عراقی در بالاترین سطح و ویژه عراق صورت گرفت. نمایندگانی برای حل مشکلات احتمالی در مرزها مستقر شده اند و وضعیت حمل و نقل در هر شش مرز ما بسیار خوب است.

رئیس ستاد اربعین کشور تصریح کرد: مرزهای خسروی سال به سال بهبود یافته و امسال وضعیت مطلوب تری را شاهد بوده اند.

میراحمدی تاکید کرد: همچنین حجم زیادی از خودروهای عراقی در مرز منظوریه منتظر زائران هستند و در آن سوی مرز و همچنین با توجه به موضوع بازگشت امسال مشکلی برای تردد زائران وجود ندارد. زائران به راحتی می توانند از کربلای نجف تا مرز خسروی تردد کنند و بدانند که با وجود این، اربعین امسال در مرز خسروی شرایط مساعدی دارد.

وی ادامه داد: از زائران می خواهیم هنگام انتخاب مرزهای خود برای سفر، مرزهای خسروی را در اولویت های خود قرار دهند.

رئیس ستاد اربعین کشور به آمار خروج و بازگشت زائران به کشور اشاره کرد و گفت: بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر در سامانه صدور مجوز ثبت نام کرده اند و در شرایط فعلی – تردد به مرزها رسیده است. پایان سقف در سال گذشته و امسال و با افزایش قابل توجهی مواجه هستیم.

میر احمدی گفت: بر اساس گزارش های اعلام شده شاهد افزایش بیش از 30 درصدی تردد زائران در مرز خسروی بوده ایم و تاکنون نزدیک به 900 هزار زائر ما وارد عراق شده اند.

وی با اشاره به ازدحام جمعیت در مرزها به ویژه شهر کربلا، افزود: درخواست و توصیه ما از زائرین برای آسایش بقیه زائرین محترم این است که اقامت خود را در کربلا بیش از یک روز تمدید نکنند. مدت زمان سفر آنها بیش از 6 روز است. همچنین بازگشت خود را به روزهای آخر یعنی نزدیک به روز اربعین موکول نکنید و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت به کشور بازگردید.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *