مسکو تغییر دکترین هسته‌ای را بررسی می‌کند؛ پوتین سئول را نیز تهدید کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه 31 ژوئن گفت که مسکو در حال بررسی تغییر احتمالی در دکترین استفاده از سلاح های هسته ای است.

دکترین یا اصول فعلی روسیه در مورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای بیان می‌کند که روسیه ممکن است از چنین سلاح‌هایی در پاسخ به حمله هسته‌ای یا در صورت حمله متعارفی که تهدیدی وجودی برای این کشور باشد استفاده کند.

به گزارش رویترز، از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، برخی تندروها در میان تحلیلگران نظامی روسیه از مسکو خواسته اند تا شرایط خود را برای استفاده از سلاح های هسته ای کاهش دهد.

با این حال، پوتین گفت که روسیه نیازی به حمله پیشگیرانه هسته ای ندارد.

او این اظهارات را یک روز پس از سفرش به کره شمالی که دارای سلاح هسته ای است، بیان کرد.

پوتین همچنین روز پنجشنبه کره جنوبی را تهدید کرد و گفت که اگر کره جنوبی تصمیم به ارسال سلاح به اوکراین بگیرد، مرتکب «اشتباه بزرگ» خواهد شد و مسکو به گونه ای پاسخ خواهد داد که برای سئول دردناک باشد.

پوتین که در ویتنام صحبت می کرد، این را در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گفت که پس از امضای توافقنامه دفاعی دوجانبه بین پوتین و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، کره جنوبی ممکن است ارسال کند. سلاح به اوکراین برای بازرسی.

ینس استولتنبرگ، رئیس ناتو روز دوشنبه 28 ژوئن به روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف گفت: ائتلاف نظامی در حال مذاکره برای استقرار تسلیحات هسته‌ای بیشتر، خارج کردن آنها از انبار و قرار دادن آنها در حالت آماده باش است. چهره این تهدید رو به رشد روسیه و چین هستند.

او گفت: «البته هدف ناتو، جهانی عاری از سلاح های هسته ای است. اما تا زمانی که سلاح‌های هسته‌ای وجود داشته باشد، ما یک اتحاد هسته‌ای باقی می‌مانیم، زیرا جهانی که در آن روسیه، چین و کره شمالی سلاح هسته‌ای دارند و ناتو ندارد، دنیای خطرناک‌تری است.

استولتنبرگ هفته گذشته گفت که تسلیحات هسته ای “ضمانت نهایی امنیت” و راهی برای تضمین صلح است.

ولادیمیر پوتین بارها هشدار داده است که مسکو ممکن است از سلاح هسته‌ای برای دفاع از خود در شرایط سخت استفاده کند و گفته است که کمک‌های میلیارد دلاری آمریکا و متحدانش به اوکراین که این کشور به آن حمله کرده است، جهان را به سمت یک سلاح هسته‌ای سوق می‌دهد. تقابل.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در دیدار با استولتنبرگ، رئیس ناتو در این هفته، گفت که از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه 2022، این اتحاد دفاعی غربی در بازدارندگی روسیه در اروپا قوی تر از همیشه شده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *