وضعیت آب و هوا، امروز ۱ تیر ۱۴۰۳؛ هشدار بارش‌های شدید در تهران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در ۷ استان از جمله تهران هشدار داد و اعلام کرد: اثر خطرناک رگبارها طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب و خسارت به کشاورزان است.

بر اساس پیش‌بینی‌های کلی نقشه‌های جامع و آینده‌نگر سازمان هواشناسی، عبور امواج کم‌دامنه از شمال کشور طی پنج روز آینده موجب وزش باد پراکنده و وزش باد نسبی خواهد شد. نوسانات دما در این مناطق.

بر این اساس امروز جمعه اول تیر 1403 هجری شمسی در مناطق شمال غربی ارتفاعات البرز واقع در مازندران، البرز، تهران، غرب سمنان، شمال خراسان و شمال خراسان رضوی به ویژه در ساعات بعد از ظهر پیش بینی می شود. تراکم ابرها افزایش می یابد، گاهی باران می بارد و رعد و برق و بادهای شدید می بارد.

فردا شنبه با نفوذ جریان شمالی به سواحل دریای خزر علاوه بر مناطق مذکور در گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پراکنده باران و کاهش نسبی دما و کاهش نسبی دما و دریای خزر مواج خواهد بود.

این وضعیت روز یکشنبه در مناطق شمال غرب، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و مناطق سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی تکرار می شود.

دوشنبه آینده در اوایل شب در شمال غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بر شدت ابر، بارش باران و رعد و برق افزوده می شود. در مناطق دیگر با آب و هوای پایدار و آرام سکنی گزیده است.

روز سه شنبه در سواحل شمال غربی دریای خزر، شمال خراسان و ارتفاعات البرز – ابرانکی وزش باد پراکنده و باران پیش بینی می شود. تا پایان هفته آینده در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی و در مناطق مرکزی و کوهپایه های جنوبی البرز و روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب کشور . گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و غبار بالا و کیفیت پایین هوا خواهد بود. طی سه روز آینده دریای عمان شرقی متلاطم خواهد بود.

هشدار نارنجی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری شدید موضعی

زمان اتمام: جمعه 04/01/1403 ه

نوع خطر: باران شدید، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و غبار در برخی نقاط، تگرگ در برخی نقاط.

ناحیه ضربه:

جمعه 04/01/1403: شرق خراسان شمالی، اردبیل، ارتفاعات استان های تهران، البرز و مازندران، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی.

تاثیر مخاطرات: جریان آب، طغیان مسیل ها، طغیان فصلی رودخانه، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، تگرگ، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر به ویژه بین شهرها، عدم برپایی و برپایی چادر در حاشیه و کف رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های گردشگری طبیعی به ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و پرهیز از چرای دام و تردد دام. بادیه نشینان در سواحل آن. رودخانه ها و ارتفاعات. حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبراه ها، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، آماده سازی معابر و سایر دستگاه های اجرایی و خودداری از محلول پاشی و سمپاشی باغات و مزارع با سموم.

هشدار نارنجی برای تشدید گرادیان فشار

زمان اتمام: جمعه 04/01/1403 ه

نوع خطر: وزش باد شدید و در مناطق در معرض طوفان گرد و غبار

ناحیه ضربه:

جمعه 04/01/1403: نیمه شرقی خراسان جنوبی، نوار شرقی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان.

تاثیر خطر: در مناطق مستعد طوفان گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت پایین هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری، از جمله سقوط تابلوها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال شکسته شدن درختان.

توصیه: از کویر نوردی خودداری کنید، از تردد جاده ای خودداری کنید، با گلایدر، هواپیمای سبک و هلیکوپتر حرکت نکنید، از استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل کنید، از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنید، در فعالیت های ساختمانی مراقب باشید، خودروها را در حاشیه ساختمان ها پارک و رد نکنید. و درختان ناتمام و سمپاشی باغات و مزارع با استفاده از سموم یا محلول پاشی، استفاده از بادگیر در باغ ها و حفاظ نهال، ضمن بسته نگه داشتن درب سالن های پرورش.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *