تعطیلی دوهفته‌ای کارخانه‌های مشهد به دلیل کمبود برق؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: در حالی که ادعای یکی از مدیران کارخانجات صنعتی مشهد مبنی بر درخواست تعطیلی دو هفته ای تمامی شرکت ها و کارخانه ها ممکن است در فضای مجازی خبرساز شده باشد، معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی این ادعا را تکذیب می کند.

ساعتی پیش خبری با عنوان «دستور عجیب برای تعطیلی دو هفته ای کارخانه های صنعتی مشهد» واکنش های بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشت.

سید محمد بحرینی، یکی از کارشناسان ارشد صنعت در پرواکنش نیوز مدعی شد که از مدیران کلیه کارخانجات صنعتی مشهد خواسته شده است که به دلیل قطعی برق، کارخانه ها را از ساعت 7 صبح تا 19 به مدت دو هفته تعطیل کنند.

در همین حال معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تکذیب این موضوع گفت: این تماس از سوی شرکت توزیع برق مشهد بدون هماهنگی با سایر دستگاه ها و مسئولان صورت گرفته و در همین راستا روز یکشنبه جلسه ای در استان خراسان رضوی تشکیل شد. برگزار خواهد شد

حسن نوری زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: چنین دستوری تا به حال صادر نشده است و هر تصمیمی که مربوط به صنایع باشد باید با کمیته زیر نظر کارگزار استان هماهنگ شود. – که بازخورد این ارتباط را دریافت کردیم، با شرکت توزیع برق تماس گرفتیم و گفتند که ما چنین چیزی را اعلام نکردیم و این برداشت اشتباه صنعتگر برجسته مشهد است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در تماس تلفنی از دیسپاچینگ برای تشویق و همکاری درخواست شد تا صنایع را به ساعات اعلام شده منتقل کند و در این زمینه دستوری دریافت نکردیم. بنابراین هرگونه ادعایی مبنی بر تعطیلی دو هفته ای کارخانه ها مردود است.

درخواست کاهش 90 درصدی مصرف برق در صنایع مشهد

در ادامه امیررضا رجبی، مدیر کل شرکت صامت خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد مقدس اظهار داشت: تا جایی که اطلاع دارم با شرکت های صنعتی که بیش از 2 مگاوات برق مصرف می کنند برای کاهش مصرف برق تماس گرفته شده است.

وی افزود: در خصوص تعطیلی دو هفته ای و تعطیلی کارخانه ها هیچ تصمیم و ابلاغیه ای نگرفته ایم.

رجبی تصریح کرد: شرکت برق از شرکت ها خواست در ساعات اوج مصرف همکاری کنند و مصرف برق خود را 90 درصد کاهش دهند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *