بصره گرم‌ترین شهر جهان شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: – 7 منطقه عراق در فهرست گرم ترین ایستگاه های هواشناسی قرار گرفت و بصره عراق با دمای هوا گرم ترین ایستگاه اصلی هواشناسی جهان شد. به 50 درجه رسید.

صادق زیان گفت: همچنین شهرهای «عماره» و «ناصریه» عراق نیز با رسیدن دمای هوا به 49.9 درجه سانتیگراد در رتبه دوم گرم ترین ایستگاه های هواشناسی جهان – قرار گرفتند.

وی افزود: در فهرست داغ ترین ایستگاه های بزرگ هواشناسی -، هفت منطقه در عراق، عبادتگاه ایران و دو شهر از عربستان و کویت به چشم می خورد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافتی – حداکثر دمای هوا در کربلا به بیش از 48 درجه سانتی گراد رسید.

زیان گفت: آخرین خروجی های نقشه های پیش یابی و مدل های هواشناسی نشان می دهد که وزش باد، گرد و غبار و گرما دو پدیده مهم در شهرهای حج عراق تا پایان هفته است.

وی افزود: پیش بینی می شود حداکثر دمای هوا در شهرهای حج عراق تا پایان هفته به محدوده 45 تا 47 درجه سانتی گراد برسد.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور با بیان خطرات جوی سازمان هواشناسی گفت: دمای هوا، وزش باد و گرد و خاک با نوسانات جزئی برای چهار گذرگاه مرزی «خسروی» کرمانشاه، «مهران» در ایلام، « جزبا» و «شلمجه» و پیش بینی می شود در خوزستان باشد.

زایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود طی روزهای آینده به ویژه روز دوشنبه حداکثر دمای هوا در این چهار نقطه مرزی به 50 درجه سانتی گراد برسد.

وی گفت: این در حالی است که شرایط جوی مرزهای «تمرشین» در آذربایجان غربی و «باشماق» در کردستان نسبت به سایر ایستگاه‌ها مناسب‌تر است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود حداکثر دمای هوا برای این دو منطقه در سال جاری باشد. محدوده دمایی 28 تا 36 درجه سانتیگراد تا پایان هفته متغیر است

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *