قیمت تویوتا کرولا قدیمی با واردات نسخه جدید چقدر منطقی شده است؟ [مرداد ۱۴۰۳]

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تویوتا کرولا یکی از پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار ایران در فاز جدید واردات خودرو است. این خودرو در نسخه های مختلف و با موتورهای متفاوت وارد بازار ایران شد. نسخه دیگری از این خودرو با نام تویوتا لوین حتی در بازار ایران نیز عرضه شده است که ظاهر متفاوتی نسبت به تویوتا کرولا دارد. اما آیا واردات این خودرو باعث کاهش قیمت تویوتا کرولا در نسخه های قدیمی شده است؟

برای بررسی این مشکل باید به قیمت تویوتا کرولا در نسخه های وارداتی در دهه هشتاد خورشیدی نگاهی بیندازیم. اولین نسخه های موجود از این خودرو مربوط به نسل نهم کرولا بود که با کد اتاق E120 شناخته می شد. این نسل بین سال های 2000 تا 2007 تولید شد و در بازار ایران با نام تویوتا کرولا GLi 1800 شناخته می شود.

این اعداد و حروف اندازه موتور و مدل متوسط ​​خودرو را نشان می دهد. نسخه های وارد شده به بازار ایران مربوط به مدل های این خودرو برای بازار ژاپن، استرالیا و اروپا بود که ظاهر متفاوتی نسبت به سایر نسخه ها دارد.

جدول قیمت تویوتا کرولا قدیمی در بازار مرداد 1403 هجری قمری:

قیمت تویوتا کرولا قدیمی با واردات نسخه جدید چقدر مناسب است؟ [مرداد ۱۴۰۳]

همانطور که از نام تویوتا کرولا گلی 1800 پیداست، یک موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی در زیر کاپوت آن وجود دارد. این موتور حداکثر قدرت 134 اسب بخار و 171 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. سیستم انتقال قدرت کرولا نسل نهم از یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک استفاده می کند که نیرو و گشتاور را به محور جلو منتقل می کند. نسل نهم تویوتا کرولا در زمان معرفی در ایران با سیتروئن زانتیا، هیوندای آوانته و مزدا 323 رقابت می کرد.

در حال حاضر برای خرید تویوتا کرولا دهه 1480 باید بیش از یک میلیارد تومان بودجه داشته باشید. با همین بودجه می توانید انواع خودروهای چینی با آپشن های صفر کیلومتر یا کم مسافت را خریداری کنید. بنابراین قیمت تویوتا کرولا قدیمی در ایران هنوز با ایده آل فاصله دارد.

قیمت تویوتا کرولا نسل نهم در بازارهای اروپایی مانند انگلیس بین 1495 تا 19299 پوند انگلیس (113 تا 1.1 میلیارد تومان) است. این رقم به مشخصات فنی، سطح سلامت خودرو و عملکرد آن بستگی دارد. این در حالی است که اکثر نسخه های این خودرو را می توان با قیمت تقریبی 2500 پوند استرلینگ (190 میلیون تومان) خریداری کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *