ادعای شرکت «اوپن‌اِی‌آی»: کارزار پخش اطلاعات جعلی از سوی ایران با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا را کشف و مختل کردیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

روز جمعه، 26 آگوست، شرکت هوش مصنوعی OpenAI ادعا کرد که کمپین یک گروه وابسته به ایران را که از ChatGPT این شرکت برای تولید محتوای جعلی در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کرد، شناسایی کرده و مختل کرده است.

سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و حساب‌های کشف‌شده توسط OpenAI مقالات و نظراتی را که با کمک ChatGPT درباره موضوعاتی از جمله جنگ غزه و بازی‌های المپیک تولید شده‌اند، منتشر کردند.

برخی از مطالب حاوی اطلاعات نادرست نیز با هدف ایجاد فضای دوقطبی در میان رای دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری آتی تولید شد.

OpenAI می‌گوید برخی از محتواها در وب‌سایت‌های جعلی منتشر شده است که مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد توسط ایران برای انتشار مقالات اخبار جعلی با هدف ایجاد شکاف سیاسی در ایالات متحده استفاده می‌شود.

شرکت هوش مصنوعی حساب‌های ChatGPT مرتبط با این تلاش‌ها را ممنوع کرد و گفت که محتوا در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی مورد توجه گسترده قرار نگرفت.

یکی از سایت‌هایی که توسط OpenAI در روز جمعه شناسایی شد، خود را به‌عنوان «مقصد نهایی شما برای حقایقی که نمی‌خواهند شما بدانید» توصیف کرد و حاوی مقالاتی در انتقاد از تیم والز، دستیار کمپین انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری بود که در نوامبر 2024 منتشر شد.

وب سایت دیگری به نام «Even Politics» نیز مقالاتی را در انتقاد از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا و دیگر چهره های محافظه کار مانند ایلان ماسک منتشر کرد.

در اواسط ماه اوت، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ مدعی شد که سیستم های ایمیل آن توسط هکرهایی که برای ایران کار می کردند به خطر افتاده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *