آتش‌بس دائم در مرحله دوم و در چارچوب سقفی مشخص مورد مذاکره قرار خواهد گرفت؛ اگر حماس با خواسته‌های اسرائیل موافقت نکند، عملیات نظامی از سر گرفته می‌شود /اسرائیل می‌تواند شمار زیادی از اسرای فلسطینی که آزاد می‌شوند را به خارج از فلسطین تبعید کند / این پیشنهاد در تناقض با پیشنهادی ست که دو طرف و میانجیگران در دوم ماه ژوئیه با آن موافقت کرده بودند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: یکی از اعضای برجسته جنبش حماس اعلام کرد که پیشنهاد جدید آمریکا در مذاکرات دوحه کاملاً با پیش نویس توافق قبلی که دو طرف در دوم ژوئیه سال گذشته بر سر آن توافق کردند، در تضاد است.

یکی از اعضای برجسته جنبش حماس جزئیات پیشنهاد جدید آمریکا در مذاکرات دوحه برای دستیابی به توافق بر سر تبادل اسرا و آتش بس در غزه را تشریح کرد.

به گفته این عضو حماس، پیشنهاد آمریکا شامل کاهش حضور ارتش اشغالگر اسرائیل در محور فیلادلفیا و عدم عقب نشینی کامل از آن و همچنین مدیریت گذرگاه مرزی رفح تحت نظارت اسرائیل است که شکل آن هنوز مشخص نشده است. تعیین شده و به تشکیلات خودگردان فلسطین سپرده خواهد شد.

بر اساس پیشنهاد آمریکا، در مرحله دوم و در چارچوب یک سقف مشخص، آتش بس دائمی مذاکره می شود و در صورت عدم موافقت حماس با خواسته های اسرائیل، ارتش این رژیم به جنگ باز می گردد و عملیات نظامی را از سر می گیرد.

به گفته یکی از مقامات حماس در مصاحبه با شبکه الشرق، پیشنهاد جدید آمریکا همچنین تاکید دارد که اسرائیل آوارگانی را که به مناطق شمالی در منطقه نتزاریم بازمی‌گردند نظارت کند، اما شکل این نظارت هنوز مشخص نشده است.

بر این اساس، اسرائیل حق دارد تعداد زیادی از اسرای فلسطینی را که بر اساس توافقی به خارج از فلسطین آزاد می شوند، اخراج کند و می تواند با آزادی حداقل 100 اسیر مخالفت کند.

بر اساس این پیشنهاد جدید آمریکا، کمک رسانی به مردم غزه منوط به توافق با موارد مذکور و مذاکره در مورد بازسازی غزه و رفع محاصره منوط به نتایج مذاکرات پس از توافق است. اجرای مرحله اول

این مقام حماس افزود: پیشنهاد آمریکا که برای پر کردن شکاف بین مواضع طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی ارائه شد، کاملاً با پیشنهادی که دو طرف و میانجی‌ها در دوم ژوئیه بر آن توافق کردند، مغایرت دارد و بار دیگر با خواست اسرائیل در تضاد است. موضع اصرار بر ادامه جنگ در غزه و استفاده از عبارات فشاری علیه مقاومت برای تکمیل اهداف جنگ در اولویت قرار گرفت.

انتظار می رود طرف آمریکایی در روزهای آینده با میانجی های مصری و قطری برای تکمیل این پیشنهادات و ایده ها دیدارهایی داشته باشد.

از سوی دیگر، حماس ضمن اعلام مخالفت، این پیشنهادها را با شرایط اشغال همخوانی دارد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *