بیوگرافی و زندگینامه میرسعید مولویان/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام: میرسعید مولویان

تاریخ تولد: 15 تیر 1368

محل تولد: تبریز

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: 1381

بیوگرافی شخصی

میرسعید مولویان در رشته نمایش تحصیل کرد و فوق لیسانس تئاتر گرفت. وی در سال 1397 برای فیلم تومان ساخته مرتضی فرشباف، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین نقش اول از جشنواره فیلم فجر شد. بازی او در نقش مجید اسلامی مورد توجه منتقدان قرار گرفت و رسانه های سینمایی نیز بازی او را به عنوان یکی از نقاط قوت فیلم پذیرفتند. در سال 1400 کاندیدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره حافظ شد و در سریال شبکه بیت خاتون به کارگردانی تینا بکروان نیز ایفای نقش کرد.

میرسعید مولیان بازیگر میرسعید مولیان بیوگرافی میرسعید مولیان بازیگر

میرسعید ملویان، بازیگر

فعالیت های میر سعید مولویان

میرسعید مولویان در سال 1380 از دوران دانشجویی به صورت آکادمیک وارد عرصه بازیگری شد و در طول فعالیت هنری خود به عنوان بازیگر و کارگردان در بسیاری از جشنواره های تئاتر شرکت کرد. میر سعید ملویان در سال ۱۳۹۷ برای اولین بار در نقش داود در فیلم تومان به کارگردانی مرتضی فرشباف وارد سینما شد و به ایفای این نقش پرداخت.

میر سعید ملویان درباره فیلم تومان گفت: وقتی برای اولین بار پشت لنز دوربین رفتم همه چیز را فراموش کردم و نقشی را که در مورد بازیگری جلوی دوربین خوانده بودم فراموش کردم اما بعد از مدتی با مرتضی نجفی آشتی کردم و به کارم مسلط شد و نقشم را بازی کرد. وی در جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم تومان نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای بازی در فیلم تومان و همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش فیلم از جشنواره حافظ شد. سال 1400

ازدواج میر سعید مولویان

میرسعید ملویان متاهل و متاهل است. به گفته خودشان چند سال پیش به همراه همسرانشان از تبریز به تهران آمدند و در حال حاضر ساکن تهران هستند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *