میدری، وزیر پیشنهادی کار: بر گذشته‌ها صلوات بفرستیم؛ اختلاف، اختلافات درون یک خانه بوده است / امیدواریم بتوانیم دورانی از وفاق ملی را رقم بزنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصلاح طلبان فرزندان ایران و وفادار به انقلاب هستند. سیاست ما نباید طرد باشد.

احمد مدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه – شورای اسلامی شهر گفت: من بیشتر پژوهشگر بودم و در دانشگاه فعالیت داشتم. کشور از زمان انقلاب مشروطه شاهد درگیری بین اصلاح طلبان بوده است. ما در ائتلاف ملی مشکل داشتیم و اختلافاتی بین برادران وجود داشت.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان فرزندان ایران و وفادار به انقلاب هستند. سیاست ما نباید طرد باشد. آشتی ملی با اقدامات سیاسی محقق نمی شود.

وزیر کار در ادامه این پیشنهاد گفت: هفته گذشته در کمیته های مختلف حضور داشتم. در آنجا مسئله اصلی کارآمدی سرور و نرم افزار نبود، بلکه حواشی مجلس ششم بود. چرا یک بار در دوره ریاست جمهوری ایران تعجب می کنیم؟ چون احزاب سیاسی وجود ندارد. چون ما نهادهای مدنی کلان نداریم. این چگونه ممکن است؟ من الگوی حکومت صفویه را برای توانمندسازی جامعه و کارآمدی دولت به دوستان اصلاح طلبم پیشنهاد می کنم و این یک الگوی جهانی است. در آن زمان، نهادهای مدنی از روحانیون شیعه، فرقه ها، ارامنه، هنرمندان، شاعران و همه غیر از دولت به وجود آمدند. به این ترتیب بیش از 10 سال پیش یک تلاش دانشگاهی محوری تحت عنوان توانمندسازی دولت و جامعه ایجاد کردم و به دوستانم گفتم آنچه در اینجا در کمیته ها به شما گفتم اصلا تازگی ندارد.

وی ادامه داد: تمام حرف های من همان حرف هایی است که 10 سال پیش در روزنامه ها و میزهای مختلف گفتم و با آمدن آقای پزشکیان دوره جدیدی را آغاز می کنیم. یا از تاریخ درس می گیریم و آینده ای جدید می سازیم یا اسیر تاریخ می شویم و آینده را ویران می کنیم. – می توانیم دوران جدیدی را با هم آغاز کنیم. در این دوره نه در تریبون مجلس و نه در روزنامه ها بلکه سر میز مذاکره باید بنشینیم و در مورد موضوعاتی که با هم اختلاف نظر داریم با هم صحبت کنیم. ما نمی توانیم در مورد اهداف مورد تایید نظام و مورد تایید مقام معظم رهبری اختلاف نظر داشته باشیم.

المداری تایید کرد: چه در دولت باشم چه نباشم سرباز خواهم بود. من با استناد به سنت های فکری علمایی چون شیخ عجل السعدی و امام محمد غزالی، خود را در کنار نظام می دانم و سعی می کنم هر شکافی را بین نظام سیاسی و مردم کم کنم. این رسالتی است که باید با عبرت گرفتن از اندیشمندان بزرگ ایرانی بار دیگر آن را به خاطر بسپاریم. به این ترتیب می توانیم نهادهای علمی را نزد دولت نگه داریم. این را می توان با وزارت کار ترتیب داد. اما در وزارت کار همان طور که به شما گفتم رسالت من تبدیل مذاکرات سیاسی، درگیری ها و اختلافات به مذاکرات اقتصادی است. به گفته یکی از اقتصاددانان برجسته، توسعه زمانی امکان پذیر است که مردم یاد بگیرند که چگونه منافع فردی خود را در اقدامات جمعی و نه در اقدامات فردی بیابند. ما با ایجاد سازمان های مدنی که می توانند ملاحظات امنیتی را رعایت کنند، زندگی جمعی متفاوتی خواهیم داشت. این یکی از وظایف اصلی وزارت کار است که چگونه تشکل های کارگری، کارفرمایی، صنفی و حرفه ای را تقویت کند تا اقدامات سیاسی تبدیل به اقدامات اقتصادی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد ایجاد عدالت اجتماعی را یکی از برنامه های خود برشمرد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از 550 شرکت دارد و وزارتخانه ای که می خواهد مدیریتی برای این شرکت ها انتخاب کند. در برقراری عدالت و وظایف آن کوتاهی کنند.

وی افزود: هرگونه فساد در این شرکت ها به سرمایه اجتماعی آسیب می زند. در برنامه هفتم مقرر شده بود که این وزارتخانه سهام مدیریتی این شرکت ها را برای اعطای بخشی از سهام مدیریتی آنها با حفظ مالکیت واگذار کند.

میدانی با بیان اینکه متعهد به اجرای برنامه هفتم است، گفت: با اجرای این قانون، وزارت تعاون تصمیم گیرنده خواهد شد.

وی نابرابری را عامل ناکارآمدی دانست و قول تلاش برای رفع نابرابری در نقاط مختلف کشور را داد و گفت: در سال های گذشته سهم سرانه شهرداری تهران 6 برابر شهرهایی مانند اصفهان و مشهد بوده است. 55 درصد جمعیت تهران. وام های کشور در استانداری تهران توزیع می شود و تمرکز مالی و سیاسی و به دنبال آن گرانی مسکن در تهران است.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برابری در آموزش و سلامت را همان کارآمدی دانست و گفت: در این وزارتخانه مسئولانی وجود دارند که دادسرای مستضعفین به رسمیت شناخته شده و بر اساس ساختار قانون و اجرایی ساخته شده است. اقتدار تنظیم شرایط مردم از نظر تحصیلی، بهداشتی و دسترسی به تهیه نظام بانکی و اعطای آن به دولت.

مدری افزود: معتقدم با همکاری دولت و بخش خصوصی می توان گام های بزرگی برداشت و با همکاری بخش خصوصی آموزش فنی و حرفه ای و تعاونی ها را توسعه داد.

وی افزود: وزارت تعاون یکی از مشکلات اصلی ایران را پیری جمعیت می داند. لذا خود را موظف می دانم که اقدامات لازم را بر اساس قانون جمعیت جوانان و برنامه توسعه انجام دهم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد سیاست های کلی تامین اجتماعی مصوب رهبری را گامی بزرگ برای تحول نظام اجتماعی کشور دانست و گفت: من کاری به سند 2030 ندارم.

وی گفت: آیین نامه حمایت از افراد دارای معلولیت و تساوی حقوق را در نماینده مربوطه پیگیری کردم. تساوی حقوق بازنشستگان یک قانون است و باید اجرا شود.

مدری در پایان گفت: حلال و آسان و عجله کن که دعوا هر چه بود گذشت. برای گذشته دعا کنید، نه به خاطر من و دکتر الظفرکندی، زیرا گذشته باید درس عبرتی باشد برای آینده و اختلافات به اختلافات خانوادگی پیوند خورده است. ما می توانیم عصر وحدت ملی ایجاد کنیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *