صدور هشدار نارنجی برای ۷ استان کشور / احتمال وقوع بارش رگباری باران و تگرگ

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر : سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران، تگرگ، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط غبارآلود ۷ استانداری کشور هشدار نارنجی داد.

بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور امروز (جمعه 1 تیرماه) در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، خراسان شمالی، خراسان رضوی شمالی، البرز شمالی، تهران، ارتفاعات خزر و گیلان. و استان های گلستان، سمنان و زاگرس مرکزی در بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد موقت شدید در برخی نقاط غبارآلود و نقاط در معرض تگرگ است.

همچنین این شرایط برای (شنبه 11 تیرماه) و (یکشنبه 12 تیر) در استانداری های حاشیه دریای خزر، برخی مناطق شمال غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز و مناطقی در البرز پیش بینی می شود. . شمال شرق کشور.

دوشنبه 13 تیرماه در شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی از استان های گیلان و مازندران و ارتفاعات استان های البرز، تهران و سمنان در ساعات بعدازظهر رخ می دهد. رشد ابر و بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود و در سایر مناطق کشور هوا پایدار و آسمان صاف است.

لازم به ذکر است؛ طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل، شرق خراسان جنوبی، مناطق مرکزی و دامنه های جنوبی البرز و روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب کشور شدت خواهد داشت. وزش باد گاهی همراه با گرد و غبار زیاد و کیفیت پایین هوا.

روز جمعه به دلیل بارش باران، رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد رگبار گرد و خاک خواهد بود و هشدار نارنجی رنگ صادر شده است.

همچنین ریزش آب، طغیان مسیل ها، طغیان فصلی رودخانه، رعد و برق، دید افقی کم، لغزندگی جاده ها، احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، تگرگ، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب به سازه ها محصولات کشاورزی پس از صدور این هشدار دور از انتظار نیست.

به شهروندان فرمانداری های مذکور توصیه می شود در تردد به ویژه بین شهرها احتیاط کنند و در حاشیه و کف رودخانه ها و مسیل ها چادر برپا نکنند و در گردشگری طبیعی به ویژه در بعدازظهرها احتیاط کنند. فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد بادیه نشینان در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و اطمینان از توان سازه های موقت برای لایروبی کانال ها و آبراه ها، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی. و آماده سازی راه ها و سایر دستگاه های اجرایی. از محلول پاشی، سمپاشی باغچه و جلوگیری از کاشت خودداری شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *