وزارتخانه میراث فرهنگی نیازمند وزیری است که در نظام نفوذ خوبی داشته باشد؛ صالحی امیری در همین راستا پتانسیل‌های خوبی دارد / نوع نگاه صالحی امیری به بخش خصوصی نشان می‌دهد که او گزینه مناسبی برای وزارتخانه میراث فرهنگی است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس جامعه هتلداران ایران از انتصاب صالحی امیری به عنوان وزیر میراث فرهنگی استقبال ویژه کرد.

جمشید حمزه زاده، رئیس اتحادیه هتل داران ایران با اشاره به معرفی صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی به آنخ گفت: «وزارت میراث فرهنگی قطعاً فردی را می خواهد که در نظام نفوذ خوبی داشته باشد». وزیر قبلی این قابلیت ها را داشت و وزیر جدید هم توانایی های خیلی خوبی دارد.

وی افزود: در نظرات و برنامه های آقایان صالحی العامری و الضرغامی اختلاف نظر وجود دارد. از نظر بخش خصوصی سرمایه گذاری در صنعت هتلداری و گردشگری و … بخشی از تفاوت دیدگاه این دو نفر است. آقای صالحی امیری انتخاب خوبی است. در جلسه ای که با آنها داشتیم از برنامه آنها مطلع شدم و از جمله برنامه های آنها تقویت بخش خصوصی و تشکل های گردشگری و واگذاری برخی امور به بخش خصوصی بود.

وی درباره چالش های وزارت میراث فرهنگی در دوران صالحی امیری گفت: در صنعت گردشگری و هتلداری چالش های زیادی وجود دارد. این صنعت متاثر از روابط ما با کشورهای دیگر است. اگر روابط ما با دنیا بهتر شود، برنامه‌های وزیر دقیق‌تر می‌شود و البته چالش‌ها هم بیشتر می‌شود. ما از وزارت ایشان استقبال کردیم و برای آمدنش به ستاد وزارت صبوریم.

حمزاده درباره چشم انداز بخش خصوصی وزارت صالحی امیری گفت: بخش خصوصی طبق برنامه های موجود پیش می رود. با توجه به دیدگاه آقای صالحی امیری و معاون گردشگری ایشان، مسیر فعالیت تشکل های گردشگری مشخص خواهد شد و هر چه هماهنگی و انسجام بین بخش خصوصی و دولت در این بخش ها و مصادیق گردشگری بیشتر باشد. هر چه هماهنگی و انسجام بین بخش خصوصی و دولت در این بخش ها و نمونه های گردشگری بیشتر باشد، موجب ارتقای گردشگری در بخش خصوصی خواهد شد. هتلداران و اکوتوریست ها هر چه به دولت نزدیکتر باشند و با یکدیگر همدل باشند، وضعیت بهتری دارند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *