هواشناسی: هشدار نارنجی برای جنوب کشور/ تشدید رگبار و احتمال وقوع سیل

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارندگی و رعد و برق در پنج استانداری جنوبی کشور و احتمال وقوع سیل هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ حاکی از تشدید ناپایداری فصلی به ویژه در بعدازظهر و ساعات اولیه شب است: بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک و دید افقی کم در روز دوشنبه (9 مرداد) در شمال و شمال و در ساعات اولیه شب. غرب هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، مرکز و جنوب… فارس، روز سه شنبه (30 مرداد) در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و فارس و چهارشنبه (31 مرداد) در هرمزگان، مرکز، غرب و جنوب کرمان، فارس و جنوب یزد.

اثرات این مخاطرات جوی شامل طغیان رودخانه های موسمی، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و کانال ها، رعد و برق، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزنده بودن جاده ها، تشکیل رواناب و جاری شدن سیل، وزش باد شدید، بالا آمدن گرد و غبار و فرونشست افقی است. دید و آسیب به سازه های موقت و محصولات کشاورزی ذکر شده است.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کمپینگ و برپایی چادر در کنار رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های گردشگری طبیعی به ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی و از پرورش دام پرهیز کنید. چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها، آبراه ها و دهانه پل ها و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، تسریع حرکت محصولات کشاورزی برداشت شده، آماده سازی جاده ها، وزارت زراعت نگاهی به انرژی و سایر نهادهای اجرایی ارائه دهنده خدمات و امداد رسانی

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *