میدل‌ایست آی: مصر و اسرائیل بر سر بازگشایی رفح توافق کردند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رسانه های انگلیسی با استناد به اظهارات سه منبع مصری گزارش دادند که قاهره پذیرفته است در صورت بازگشایی گذرگاه رفح، رژیم صهیونیستی کنترل نظامی خود را بر مرز غزه و مصر حفظ کند.

منابع مصری به رسانه میدل ایست آی گفتند که قاهره و تل آویو توافق کردند که در ازای بازگشایی گذرگاه مرزی رفح، ارتش رژیم صهیونیستی اجازه حضور در مرز مصر و غزه را داشته باشد.

به گفته سه مقام دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی مصر، رژیم صهیونیستی دو گزینه برای این منطقه مرزی که به کریدور فیلادلفیا معروف شد، ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، یکی از گزینه ها ادامه حضور نظامی رژیم صهیونیستی در این منطقه است که این وضعیت از اردیبهشت ماه با استقرار نظامیان صهیونیست در این منطقه آغاز شده است.

به گفته منابع مصری، گزینه دیگری نیز وجود دارد و آن خروج نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی از این منطقه مرزی است و در عوض صهیونیست ها با موانع زیرزمینی، تجهیزات نظارت الکترونیکی و گشت زنی منظم مرزها را رصد می کنند.

به گزارش سایت میدل ایست آی، مصر اعلام کرد در صورت موافقت جناح های فلسطینی به ویژه جنبش مقاومت فلسطین (حماس) با این گزینه ها موافقت خواهد کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *