معرفی سریال ساختمان پزشکیان | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام سریال: The Architecture of Doctors

ژانر: طنز اجتماعی

سال تولید: 1390

کشور سازنده: ایران

کارگردان: سروش صحت

تعداد قسمت ها: 57

امتیاز (imdb): 7.2 از 10

بازیگران

متشکرم
بیژن بانسخه
برقکار هومان
شجیگ دهقان
فرناز رهنما
هوشنگ حریرشیان
نماینده پروین
امید روحانی
نعیمه نظام دوست
رضا کریمی
اصغر حیدری
مونا فرقاد
مجید شهریاری
مهدی محمدزاده
محمد شری

خلاصه سریال

نیما افشار، روانپزشک، با همسر دومش (که بیمار سابقش بود) در خانه والدینش زندگی می کند. داستان های گروه حول محور زندگی پر دردسر نیما است که شامل مشکلات او با بیماران مختلف، مشکلات مالی ناشی از پرداخت اجاره بها، اقساط مختلف و جهیزیه همسر سابقش، تلاش مداوم او برای حفظ صلح و آرامش بین والدینش و بی پروایی او می شود. برادر، همسر وسواسی و در نهایت تحمل منشی دیوانه اش و پرداخت می کنند…

در مورد سریال

سریالی کمدی خانوادگی که با سرعت سریع و شخصیت رنگارنگش علاوه بر احیای موقعیت های کمدی فراموش شده، به یکی از موفق ترین سریال های کمدی تبدیل شده است.

روایت بخشی از داستان از طریق متن گفتاری و فلاش بک در «ساختمان پزشکیان» هوشمندانه بود، به خصوص در قسمت اول که نکات شخصیت پردازی از طریق متن گفتاری به مخاطب منتقل می شد و در قسمت های بعدی نویسنده و کارگردان کمتر از متن استفاده می کردند. اما هر بار که از این روش استفاده کردند موفق بودند. فلاش بک ها هم بیشتر طنز دارند، مخصوصا در قسمت هایی که نیما می خواست ریشه مشکلاتش را در رابطه با ناصر (هومن بارک نورد) تحلیل و بیان کند.

شخصیت اصلی سریال «ساختمان پزشکیان» نیما افشار است و با وجود اینکه شخصیت‌های دیگر در داستان حضور پررنگی دارند و گاهی در کنار نیما قرار می‌گیرند، اما نیما محور داستان‌ها و ماجراها و نقطه ملاقات شخصیت‌ها است. این سریال در بسیاری از سریال های کمدی، شخصیت اصلی از مشکلات شخصی رنج می برد، او احساساتی، ساده لوح، تنبل، خودخواه و غیره است. بسیاری از شخصیت‌های کمدی غیرعادی هستند، مجموعه‌ای از ویژگی‌های منفی و عادت‌های ناپسند.

گویی نمی توان از دل زندگی عادی و شخصیت های معمولی و خاکستری به موقعیت های طنز رسید، نیما افشار علاوه بر ضعف های شخصیتی، امتیازاتی نیز دارد و این ویژگی هایی است که او را ساخته است یک الگوی قابل قبول برای آنها ما را مجبور کردند به ضعف بازیگران و لهجه های بدنی آنها بخندیم. روشی جذاب و آگاه ساختن مخاطبان از آنچه در اطرافش می گذرد تا به – «پزشکیان» سعی کرده اند به طنز واقعی نزدیک شوند.

حاشیه سریال

به تصویر کشیدن همجنس گرایی از اتفاقات فرعی سریال بود. این مضمون به قسمتی اشاره دارد که پدر نیما دوست نیما را با خود به خانه آنها می برد و پس از بستن در و پنجره ها و همچنین پایین انداختن پرده ها، لحاف و تشک تهیه می کند و از او می خواهد که در آنجا بنشیند. البته در آخرین لحظه که دوست نیما نیز از این کارها به شدت ترسیده بود، پدر نیما به وضوح قصد برداشتن پول از تخت را داشته است.

مهراب قاسم خانی در مقابل این اسناد گفت: «اتهامات عجیبی به ما زدند… اتفاقاً پیمان در سریال «معماری پزشکیان» ما را به عنوان فراماسون معرفی کرد یک تعریف مناسب برای این کلمه، سپس به جستجوی آنچه در وهله اول فراماسونری است پرداختم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *