جزئیات ایراد اخیر شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب / عضو کمیسیون قضایی مجلس: در مصوبه مجلس نوشته شده بود که در تذکر به افراد بی حجاب یا بد حجابی که هویت‌شان نامعلوم است یا بنایی به همکاری ندارند دلالت شود به نیروی انتظامی / در اصلاحیه کمیسیون در این گونه موارد نیروی انتظامی حق دخالت ندارد؛ باید حتماً با اجازه دادستان یا جانشین او اقدام انجام شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: یکی از اعضای هیئت قضایی و حقوقی شورای اسلامی با اشاره به اعتراض شورای نگهبان به طرح قانون عفاف و حجاب و ارسال آن به شورای نگهبان، جزئیات ایراد مذکور را تشریح کرد.

سید کریم معصومی آخرین تغییرات و تحولات لایحه حمایت از خانواده با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را تشریح کرد و گفت: شورای نگهبان در اظهارنظر اخیر خود در خصوص لایحه قانون عفاف و حجاب به یک مورد اعتراض کرد. و این لایحه حاکی از آن است که این تفاهم نامه در آخرین جلسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس که در هفته گذشته تشکیل شد، اصلاح و برای بررسی مجدد به شورای نگهبان ارسال شد.

نماینده مردم فومن و شف در مجلس درباره جزئیات تفاهم نامه ای که شورای نگهبان به آن ایراد گرفت، گفت: در یکی از تذکرات لایحه قانون عفاف و حجاب بحث تذکر به افراد بدون حجاب مطرح شده است. یا پوشیدن حجاب که ناشناس هستند یا دلیلی برای همکاری در این زمینه ندارند. در تصمیم مجلس ابهام وجود داشت و نوشت که در این مورد به نیروی انتظامی اطلاع داده شده که موضوع به درستی از سوی شورای نگهبان مطرح شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: در اصلاحیه کمیته حقوقی آمده است که نیروی انتظامی در این گونه موارد حق مداخله را ندارد و باید با اجازه دادستان یا معاون وی اقدام شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *