تبریک وزیر خارجه ژاپن به عراقچی: قصد همکاری با شما برای برقراری ثبات در خاورمیانه را دارم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن در پیامی انتخاب آقای عباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

وی در نامه ای که وزیر امور خارجه ژاپن به عراقچی ارسال کرده، ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه ایران، گفت: به شدت از ایران انتظار دارم نقش سازنده تری در برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه و افزایش همکاری ها و همکاری ها ایفا کند. تعامل با جامعه بین المللی

کامیکاوا در ادامه با بیان اینکه وزیر امور خارجه جدید ایران سفیر سابق در ژاپن و برجسته ترین پژوهشگر ژاپنی در ایران است، تاکید کرد: قصد دارم به توسعه روابط دو کشور بر اساس روابط بلندمدت دوستانه ادامه دهم. بین ژاپن و جمهوری اسلامی ایران به منظور کاهش تنش و دستیابی به ثبات در منطقه خاورمیانه، از نزدیک با شما همکاری خواهم کرد.

پس از پنج روز کاری و 10 جلسه عمومی نمایندگان برای بررسی سوابق، صلاحیت ها و برنامه های وزرای پیشنهادی، 19 وزیر دولت چهاردهم با رأی اعتماد کامل نمایندگان معرفی شدند.

در رای نهایی با اکثریت آرای نمایندگان مجلس، آقای عباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه دولت چهاردهم انتخاب شد.

عراقچی که سابقه معاونت حقوقی و آسیایی وزارت امور خارجه را دارد، در دولت های دهم و یازدهم از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با گروه 1+5 بود. وزیر امور خارجه جدید ایران با اکثریت ۲۴۷ رای از مجموع ۲۸۸ نماینده حاضر انتخاب شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *