عزای پورتو برای طارمی: جدایی سازندگان ۲۰۰ گل

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهدی طارمی چهار سال حضور در پورتو را به پایان رساند و راهی اینتر شد. بازیکنی که در این سال ها بهترین گلزن دراگون ها بود و اووانیلسون دیگر هم تیمی اش نیز نقش مهمی در گل های این تیم داشت.

پس از طارمی، ستاره برزیلی پورتو نیز از این تیم جدا شد و اوانیلسون فوتبال خود را در بورنموث ادامه خواهد داد. همین موضوع باعث شد روزنامه Ogogo تصویری از این دو بازیکن را روی جلد خود قرار دهد.

Ojugo در صفحه اول خود با عنوان از دست دادن نزدیک به 200 گل. به این مشکل پرداختم و نوشتم: پورتو به دنبال جایگزینی برای طارمی و ایوانیلسون، دو بازیکنی است که در چهار سال گذشته 43.5 درصد از گل های این تیم را به ثمر رسانده اند.

2066904

سپس این روزنامه در گزارش خود آورده است:

خط حمله بدون اوانیلسون و طارمی، اژدها تقریباً نیمی از قدرت تهاجمی خود را از دست داده اند. ویتور برونو اکنون بازیکنانی را که مسئول 45 درصد از 100 گل زده فصل گذشته بودند، از دست داده است.

سه بازی، سه برد و میانگین سه گل زده. این شروع چشمگیر پورتو در فصل است – که باعث شد آنها قهرمان سوپرکاپ هم شوند – اما این موفقیت باعث نشده آنها نیاز به جذب یک مهاجم جدید را فراموش کنند.

دنیس ژولز یکی از گزینه های مورد بحث است و با توجه به اینکه کمتر از دو هفته تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باقی مانده است، هیئت مدیره باشگاه نیز در حال کار روی گزینه های دیگر برای ارائه گزینه های هجومی بیشتری به کادر فنی است. چالش گلزنی تاکنون به خوبی انجام شده است، اما فصل طولانی است و ویتور برونو منتظر است تا یک رقیب مستقیم به ناماسو، ناوارو و تونی مارتینز اضافه کند.

در نهایت، جدایی های اخیر این تیم چشمگیر بوده است: با جدایی طارمی (به اینترمیلان) و اوانلسون (به بورنموث)، این تیم عملا نیمی از قدرت هجومی خود را از دست داده است. آمار این را تایید می کند. فصل گذشته این دو بازیکن 36 گل به ثمر رساندند و 9 پاس گل دادند (بدون احتساب سه پاس گلی که مهدی برای اوانیلسون فرستاد).

2071162

به عبارت دیگر، آنها در 45 درصد از 100 گل زده در 52 بازی در فصل 2023/24 به طور مستقیم نقش داشتند. اگر این آمار را به چهار فصل حضور آنها در پورتو اضافه کنیم، سهم این دو گلزن تغییر چندانی نمی کند: آنها مسئول 196 گل از 450 گل تیم بودند که معادل 43.5 درصد از کل گل های تیم است.

طارمی 91 گل و اوانیلسون 60 گل به ثمر رساندند و 45 پاس گل برای هم تیمی هایش به ثمر رساندند (آنها 19 پاس گل به یکدیگر دادند).

اوانیلسون بهترین گلزن پورتو در فصل گذشته بود. طارمی رفتار متواضعانه تری داشت. با این حال، این دو به طور مستقیم در نزدیک به نیمی از گل های تیم نقش داشتند.

2071161

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *