مدیریت بحران: هشدار سیلاب؛ ۴ استان کشور منتظر رگبار باران‌های تابستانی باشند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: رئیس مرکز ملی پیش بینی مخاطرات جوی و مدیریت بحران کشور گفت: امشب در استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری بارندگی های خطرناک تابستانی پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با بیان اینکه هفته آینده با گرمای شدید مواجه خواهیم بود، گفت: امشب (پنجشنبه 10 شهریور) در استان فارس، کهکیلویه، بویراحمد. بارش شدید باران در استان چهارمحال و بختیاری پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امشب نیز این بارش شدید در بخش هایی از استان هرمزگان به ویژه در مناطق شمال شرق خواهد بارید. باران های شدید در تابستان خطرناک است، زیرا منجر به جریان آب و سیل می شود. البته باران با وزش باد شدید همراه است.

زیان افزود: فردا (جمعه 2 شهریور) وضعیت جوی کشور آرامتر خواهد بود. اگرچه همچنان در برخی نقاط استان هرمزگان، شمال شرق خوزستان و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری رگبارهای خفیف را تجربه خواهیم کرد، اما در واقعیت بارش حجم وسیعی را پوشش نخواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی تایید کرد: از جمعه تا دوشنبه در بعدازظهر و شب در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات هرمزگان و جنوبی رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود. کرمان و طی پنج روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی نمی شود.

به گفته زیان. طی مدت مذکور در برخی نقاط شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید، گرد و غبار و کیفیت پایین هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر شدت وزش باد با حداقل و حداکثر دمای 28 و 38 درجه سانتیگراد، روز و بعد از ظهر خواهد بود. شب از شنبه سوم شهریور ماه هوا صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر، شدت وزش باد در انتهای ابر و کمینه و حداکثر دما 27 و 38 درجه سانتیگراد خواهد بود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *